Fandom

Thor Wiki

Asgard

288stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Asgard
Asgard.PNG
Galeria Galeria

Asgard (tł: ogromna przestrzeń) - kraina nordyckich bogów, z której pochodzili między innymi Thor i Odyn . Został zniszczony podczas Ragnaröku, ale Thor zapowiedział odbudowę Asgardu na Ziemi.

Historia

Mitologia

W mitologii nordyckiej jeden z Dziewięciu Światów zamieszkany przez Asów i Wanów. Do Asgardu prowadziła jedna droga - Bifrost. Siedziba bogów podtrzymywana była przez czterech krasnoludów: Austriego, Westiego, Nordiego i Sudriego. Inna teoria mówi, że Asgard był rajem wojowników i miejscem, gdzie przebywali bogowie. Prowadziły do niego setki drzwi. Belkami były włócznie, zaś dachówkami tarcze. Wojownicy opuszczali pałac zmarłych tylko po to, by ćwiczyć się w sztuce wojennej.

Asgard został wybudowany na wschód od Vanaheimu. Mury obronne wybudował pewien Olbrzym, który w zamian chciał pojąć za żonę Freję, a także zażądał Słońca i Księżyca, jednak dzięki sile Thora i sprycie Lokiego, bogini piękna nie została jego małżonką.

Mimo iż Wanaheim był starszy, większość bogów miała swoje siedziby w Asgardzie – z wyjątkiem Njörðra, Frei, Hel oraz Agir i Ran. Trzy najwspanialsze pałace należały do Odyna: Walaskjalf, Gladsheim oraz Walhalla. Żona Odyna, Frigg obrała za swój pałac Fensalir, gdzie tkała chmury. Mianem największego pałacu szczyciła się siedziba Thora Bilskirnir, która znajdowała się w rejonie Thrudheim. Pałac Baldura zwał się Breidablik, natomiast siedzibą Ullra była Ydalir. Himinbjörg strzegł Heimdall, a wszystkie sądy rozstrzygał Forseti w Glitnir, a w krainie Folkvang w pałacu Sessrumnir zasiadała Freja.

Thor

Asgard był jednym z dziewięciu światów. Strażnicy pochodzący z tego świata wiedzieli, że jednocześnie chronili Yggdrasil. Władca Asgardu, Odyn starał się utrzymać pokój między Asgardczykami a Jotunami od pamiętnej wojny w 965 r.n.e., jednakże jego syn, Thor, sprzeciwił się ojcu i prawie doprowadził do wojny. 
Asgard.png

Asgard w filmie Thor

Thor: Mroczny świat

Po zniszczeniu Bifrostu, Dziewięć światów pogrążyło się w chaosie. Thor musiał niestrudzenie pracować, by znów zapanował pokój. Gdy to się udało na Ziemi, Jane Foster przypadkowo znalazła potężny artefakt Eter. Spowodowało to, że Malekith i jego armia przebudzili się i zaatakowali miejsce, w którym znajdowała się broń. Odyn nie chciał zaakceptować planu Thora, więc syn Odyna postanowił złamać prawo i działać na własną rękę.
AsgardDarkWorld.png

Asgard w filmie Thor: Mroczny świat

Loki został uznany za zmarłego po walce z Przeklętym. Gdy Thor pokonał króla Mrocznych elfów, władca Asgardu uwolnił Thora i jego towarzyszy oraz uniewinnił ich. Thor nie wiedział, że to nie jego ojciec zasiada na tronie, lecz Loki.

Inne Wiki

Losowa wiki