FANDOM

Ten film można opisać tylko jednym słowem "Wow"!

Robert Downey Jr.

Avengers: Czas Ultrona
7681633.3-1-
Reżyser Joss Whedon
Producent Kevin Feige
Scenariusz Joss Whedon
Fabuła Kevin Feige
Na podstawie Komiksu Marvela: The Avengers

Stworzyli:

  • Stan Lee
  • Jack Kirby
W rolach głównych
Slogan Avengers: Zjednoczeni
Muzyka Brian Tyler
Montaż
  • Lisa Lassek
  • Jeffrey Ford
Studio Marvel Studios
Dystrybutor Walt Disney Studios
Premiera 7 maja 2015 (Polska)

kwiecień 2015 (Świat)

Czas trwania 2:21:00
Kraj produkcji Stany Zjednoczone
Język Angielski
Galeria Galeria
 Avengers: Czas Ultrona (ang. Avengers: Age of Ultron) - amerykanski film fantasy w reżyerii Jossa Whendona. Swoją premierę na świecie miał w kwietniu 2015 roku, w Polsce 7 maja. Jest to drugi film oparty na grupie Avengers, opublikowany przez Marvel Comics. Film wchodzi w skład II fazy Marvel Cinematic Universe.

Streszczenie

Kiedy Tony Stark próbuje wskrzesić dawno zapomniany program utrzymania światowego pokoju, sytuacja niespodziewanie się komplikuje. Na scenę wkracza mroczny Ultron ze zbrodniczym planem zniszczenia całej planety. Los milionów niewinnych istnień spocznie w rękach najpotężniejszych bohaterów Ziemi z drużyny Mścicieli. Iron Man, Kapitan Ameryka, Thor, Hulk, Czarna Wdowa i Hawkeye zostaną wystawieni na największą próbę pełną niełatwych sojuszy i niespodziewanych zwrotów akcji.

—Oficjalny opis filmu

Fabuła

Avengers szukali berła Lokiego w bazie HYDRY w Sokovii. Walczyli z ulepszonymi żołnierzami oraz szukali Barona Wolfgang von Struckera, który eksperymentował na ludziach. Tylko dwie osoby przeżyły testy, Pietro Maximoff i Wanda Maximoff. Próbowali walczyć z Avengers, ale udało im się zatrzymać Struckera i zabrać berło.
Ultron and Iron Legion AOU

Ultron przerywający zabawę Avengersom

Stark analizował berło i odkrył, że kamień jest sztuczną inteligencją. Pokazał to Bannerowi i użył do wykonania programu globalnego Ultron. Niespodziewanie Ultron dostał usterki i uwierzył, że musi zniszczyć ludzkość, aby ochronić świat. Wyeliminował najpierw J.A.R.V.I.S.A., a potem zaatakował Avengers podczas imprezy. Ultron uciekł z berłem i wykorzystał, by stworzyć sobie nowe ciało oraz swoją armię. Zwerbował bliźniaki, które żywiły do Starka pretensje, ponieważ jego technologia była odpowiedzialna za śmierć ich rodziców i razem odwiedzili w RPA handlarza bronią Ulyssesa Klaue, by uzyskać vibranium. Avengers walczyli z nimi, ale Wanda pokazała im wizje, powodując, że Hulk ruszył na miasto, zmuszając Starka, by skorzystał z potężnej zbroi Hulkbuster.
Screen-shot-2014-10-22-at-6.28.13-pm

Walka Hulkbustera z Hulkiem

Avengersi musieli się ukryć w gospodarstwie Bartona. Poznają tam jego żonę Laure i ich dzieci. Thor udał się dr Erika, by porozmawiać z nim o jego wizji. Natasha i Bruce zdali sobie sprawę, że jest między nimi jakieś przyciąganie. Romanoff postanowiła, że po wygranej z Ultronem uciekną. Nick przyjechał, by im pomóc w tworzeniu planu. W Korei Południowej, Ultron zahipnotyzował i zmusił dr Cho, aby za pomocą swojej technologi stworzyła dla niego nowe ciało. Gdy Ultron zaczął wgrywać się do ciała, Wanda przeczytała jego myśli i odkryła jego plan unicestwienia ludzkości. Rodzeństwo uciekło od Ultrona. Rogers, Romanoff i Barton ścigali Ultrona i zabrali jego syntetyczne ciało, lecz Natasha została pojmana.

Avengers walczyli między sobą, gdy Stark chciał dodać J.A.R.V.I.S.A. do syntetycznego ciała. Thor wrócił, aby pomóc i uderzył w ciało piorunem, tłumacząc, że na jego czole był jeden z Kamieni nieskończoności i był częścią jego wizji. Zabrali ze sobą robota i rodzeństwo Maximoff, które dołączyło do Avengers. Zespół udał się do Sokovii, gdzie Ultron użył vibranium do zbudowania maszyny, która uniesie miasto, a następnie zrzuci je z dużej wysokości i zniszczy ludzkość. Avengers walczyli z armią Ultrona, gdy on próbował aktywować ostatnią procedurę swego planu. Fury przybył wraz z byłymi agentami T.A.R.C.Z.Y. w Helicarrierze, by pomóc w ewakuacji cywilów. Pietro uratował Bartona, gdy on pomagał wydostać się dziecku spod gruzów, niestety przypłacając za to życiem. Wanda z żalu zniszczyła Ultrona, przypadkowo wyłączając maszynę. Ląd spadał, ale Stark i Thor przeciążyli urządzenie i miasto rozpadło się na kawałki. Hulk nie chcąc narażać Romanoff odleciał w Quinjet'cie, a Vision zniszczył ostatnie ciało Ultrona.
Avengers Age of Ultron 142

Scarlet Witch przeżywająca śmierć brata

Avengersi po checy z Ultronem stworzyli nowa bazę w Nowym Jorku, prowadzoną przez Nicka, Hill, Cho i Selviga. Fury zapewnił Romanoff, że Banner najprawdopodobniej uciekł i rozbił Quinjet. Wierząc, że Kamień Umysłu był bezpieczny z Visionem, Thor wrócił do Asgardu, aby dowiedzieć się więcej na temat tego, co widział w wizji. Stark i Barton odeszli z zespołu, a Rogers i Romanoff zaczęli szkolić nowych Avengersów: Rhodesa, Wandę, Visiona i Falcona.

W scenie po animowanych napisach Thanos zabiera Rękawicę Nieskończoności. Powiedział, że jest niezadowolony ze swoich sług i że sam zacznie zbierać Kamienie Nieskończoności.

Obsada

Ciekawostki

Role

  • Aby ukryć ciążę Scarlett Johansson, na potrzeby realizacji zdjęć zatrudniono trzy dublerki. Wszystkie były tak podobne do aktorki, że inni członkowie obsady mylili je ze sobą.
  • Ponieważ Ultron, któremu James Spader użyczył głosu, został przedstawiony jako postać o wzroście ok. 2,5 metra, aktor musiał nosić na plecach urządzenie z wysięgnikiem wysuniętym niecały metr nad jego głową. Na jego końcu zamontowano dwie czerwone kulki, które dla innych aktorów miały być punktem odniesienia dla oczu Ultrona.

Błędy w filmie:

  • Kiedy Ultron po raz pierwszy przedstawia się Pietrowi i Wandzie, bliźniaki stoją około jednego kroku od niego. Kiedy maszyna wstaje i idzie w ich stronę, rodzeństwo znajduje się już kilka metrów od niego.
  • Kiedy Thor podchodzi by podnieść swój młot, po tym jak pozostałym Avengersom się to nie udaje, trzyma w ręku drink, który to w kolejnym ujęciu znajduje się już na stole.
  • Kiedy Tony rąbie drewno siekierą przed domem Bartona, jego zegarek pokazuje godzinę 12:10. Gdy chwilę później spotyka się w stodole z Nickiem Furym, zegarek pokazuje godzinę 11:20.

Miejsce kręcenia:

  • Zdjęcia do filmu kręcono w Egham, Farham, Farnborough, Londynie, Norwich, Shepperton (Anglia, Wielka Brytania), Seulu (Korea Południowa), Chittagong (Bangladesz), Johannesburgu (RPA) oraz w Aoście (Włochy).

Pozostałe:

  • Zdjęcia do filmu kręcono od 22 lutego do 7 sierpnia 2014 roku.
  • Na potrzeby filmu zajmujące się efektami wizualnymi studio Industrial Light & Magic stworzyło nowy system "motion capture" zwany Muse. Został on użyty między innymi przy tworzeniu postaci Hulka.
  • Wśród produkcji wytwórni Marvel film ustanowił rekord zastosowanych efektów wizualnych, których użyto ponad 3000 razy.
  • Zwiastun pobił należący do "Iron Mana 3" rekord odsłon w serwisie YouTube. W ciągu doby od publikacji wyświetlono go ok. 34 miliony razy.
  • Na potrzeby filmu twórcy zmienili źródło mocy Visiona z "Solar Jewel", które używał w komiksie na "kamień umysłu".
  • Postacie filmowe Scarlet Witch i Vision w komiksowych przygodach są małżeństwem oraz mają dwójkę dzieci.
  • Filmowy Strucker jest przedstawiony bez charakterystycznych blizn na twarzy, które miał w komiksach.
  • W początkowym scenariuszu filmu miały wystąpić takie postacie jak Spider-Man i Kapitan Marvel, ale ostatecznie zostały one skasowane.
  • Filmowy Kapitan Ameryka nie był w stanie podnieść młota Thora, ale podczas przygód komiksowych bohater podniósł go bez problemów.
  • W końcowych scenach Scarlet Witch nosi nowy kostium, który jest oparty na wersji jej ubrania z komiksu pod tytułem "Uncanny Avengers".

Zwiastuny i usunięte sceny

Avengers 2 Age of Ultron TRAILER (2015) Marvel Movie 1080p HD02:17

Avengers 2 Age of Ultron TRAILER (2015) Marvel Movie 1080p HD

Marvel's Avengers Age of Ultron extended trailer UK - OFFICIAL HD02:35

Marvel's Avengers Age of Ultron extended trailer UK - OFFICIAL HD

Avengers Czas Ultrona - polski zwiastun - wersja rozszerzona napisy HD02:36

Avengers Czas Ultrona - polski zwiastun - wersja rozszerzona napisy HD

Avengers Czas Ultrona – polski zwiastun 2 napisy HD01:36

Avengers Czas Ultrona – polski zwiastun 2 napisy HD

Marvel's Avengers Age of Ultron - Trailer 302:19

Marvel's Avengers Age of Ultron - Trailer 3

Avengers Czas Ultrona - polski zwiastun 3 napisy HD02:06

Avengers Czas Ultrona - polski zwiastun 3 napisy HD

Avengers Age of Ultron - Final Trailer (2015) Robert Downey Jr01:31

Avengers Age of Ultron - Final Trailer (2015) Robert Downey Jr. Marvel Movie HD

AVENGERS AGE OF ULTRON Deleted Scene - Norn Cave (2015) Marvel Superhero Movie HD02:04

AVENGERS AGE OF ULTRON Deleted Scene - Norn Cave (2015) Marvel Superhero Movie HD

AVENGERS AGE OF ULTRON Deleted Scene - Fighting Vision (2015) Marvel Superhero Movie HD02:10

AVENGERS AGE OF ULTRON Deleted Scene - Fighting Vision (2015) Marvel Superhero Movie HD

Inne Wiki

Losowa wiki