Fandom

Thor Wiki

Azowie

289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Azowie
Baldr dead by Eckersberg.jpg
Pseudonimy Asgardczycy, Asowie, Asgardianie
Status Długowieczni
Pochodzenie Asgard
Miejsce urodzenia Asgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
Wystąpienie
Galeria Galeria
 Azowie (Asowie, Asgardczycy lub Asgardianie) - w mitologi nordyckiej dynastia bogów wojny, najbardziej czczonych przez ludzi oraz uważanych za najważniejszych w panteonie. W filmach to określenie odnosi się do wszystkich mieszkańców Asgardu.

Historia

Mitologia

Na czele Azów stał Odyn, uzdolniony czarodziej i bóg wojny, śmierci, królów, poezji i magii. Był przerażającą postacią, nie zawsze godną zaufania - interesował się bardziej magią niż swoimi poddanymi. Jego żoną była urodziwa i łaskawa Frigg, która podobnie jak małżonek potrafiła przepowiadać przyszłość.

Thor, obrońca Asgardu, był synem Odyna i bogiem grzmotów. Wzywano go zawsze, gdy bogom zagrażały Olbrzymy. Pojawiał się natychmiast, dzierżąc swój niezwyciężony młot, Mjölnir, i ratował sytuację. Jego rola jako protektora rozciągała się także na ludzi.

Innym dobrze znanym synem Asem był Balder, drugi syn Odyna, głównie ze względu na mit o jego śmierci. Był najmądrzejszym, najłaskawszym, najprzystojniejszym i najbardziej kochanym bogiem, ale zginął tragicznie z powodu zdrady Lokiego. Bóg kłamstwa natomiast nie był Azem z urodzenia, ale podobnie jak Odyn był synem Olbrzymów, przez co obaj zauważali jakiś związek między sobą. Tyr, również bóg wojny, był najdzielniejszym z bogów. Do Asgardczyków należeli również Bragi, bóg poezji, i Ull, bóg łucznictwa i polowania.

Filmy

Mieszkańcy Asgardu byli to wierni poddani króla Odyna. Zamieszkiwali królestwo od pokoleń, zakładając nowe rodziny i tym samym nadal zaludniając krainę. Wielu z nich pełniło zwykłe, podobne do ziemskich, obowiązki. Tylko nieliczni obrośli chwałą, ale często wiązało się to z ich pochodzeniem oraz z umiejętnościami.

Kobiety można było zauważyć, gdy rozmawiały między sobą. Prawdopodobnie pełniły one normalne obowiązki domowe oraz zajmowały się dziećmi, gdy nie było ich mężów. Niektóre z nich służyły jako uzdrowicielki w pałacu, pomagając rannym. Największą sławę zdobyła Sif, której umiejętności obrosły legendą, a ona sama została okrzyknięta największą wojowniczką w Asgardzie.

Einherjar film.png

Einherjar bronią pałac przed Mrocznymi Elfami

Mężczyźni zasilali szeregi Einherjar, czyli armii królestwa. Walczyli na wojnach w obronie Dziewięciu Królestw z różnorakimi potworami i buntownikami. Podczas pokoju pełnili straż w różnych częściach miasta, m. in. w lochach lub zbrojowni. Potrafili posługiwać się licznymi rodzajami broni, co zapewniała armii różnorodność. To głównie oni zbierali laury zwycięstwa, głównie dzięki Thorowi czy Trójce Wojowników.

Tradycją w królestwie były wspaniałe uczty urządzane każdego dnia lub po wielkim zwycięstwie. Wszyscy zasiadali wtedy do stołów w sali pałacowej, by wspólnie jeść, pić i bawić się. Trzej Wojownicy chwalili się swoimi bohaterskimi czynami, a dzieci siedziały na kolanach rodziców i słuchały cudownych opowieści. Każde się uśmiechało i cieszyło z wspólnie spędzonego czasu.

Inne Wiki

Losowa wiki