Fandom

Thor Wiki

Bragi (mitologia)

288stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Bragi
Bragi.gif
Płeć Mężczyzna
Status Długowieczny
Rodzina
Pochodzenie Asgard
Miejsce urodzenia Asgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
  • Śpiew i granie na harfie
Wystąpienie Mitologia nordycka
Galeria Galeria
 Bragi - Az, bóg poezji, krasomówstwa oraz bardów. Był synem Odyna i gigantki Gunnlod, a także mężem Idun (strażniczki złotych jabłek). Mieszkał w Walhalli, gdzie często śpiewał swoje pieśni. Na swym języku miał wyryte magiczne runy. Swój potencjał czerpał z Kwasiru (Skaldmiodu). Bragi, z natury spokojny i zrównoważony, nigdy nie tknął miecza, gdyż jak twierdził, nie jemu przeznaczone jest walczyć. Często, pod przebraniem żebraka, włóczył się po królewskich dworach, imponując swym śpiewem i grając na harfie.

Opis

Wygląd

Bragi, mimo, iż był synem gigantki, wyglądał jak normalny człowiek. Przedstawiano go jako brodatego starca grającego na harfie.

Kult

Bragi pojawił się stosunkowo późno w nordyckim panteonie, prawdopodobnie w związku z rosnącym wpływem skaldów i poetów, którzy przekazywali wiedzę i głosili prawdę w swoich pieśniach. Przysięgi często były składane nad Kielichem Bragiego.

Historia

Mitologia

Loki twierdził, iż Bragi zabił brata Idun, która jest jego małżonką. Po śmierci Baldura to właśnie Bragi wyprosił Lokiego z Asgardu. Oburzony Loki nazwał go samochwałą, żebrakiem i tchórzem. Zdenerwowany Bragi zagroził, że urwie mu głowę, by ukrócić te kłamstwa. Loki zlekceważył to, powołując się na więzi z Odynem i odszedł, przepowiadając wszystkim bogom upadek.

Ciekawostki

Inne Wiki

Losowa wiki