Fandom

Thor Wiki

Einherjar

287stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Einherjar
Einherjar.jpg
Pseudonimy Straż, Wojownicy
Status Długowieczni
Pochodzenie
Zawód Obrońcy Asgardu
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
Broń Miecze, broń pochodzenia asgardzkiego
Wystąpienie
Galeria Galeria

Einherjar - dusze poległych wojowników zabrane przez Walkirie do Asgardu.

Opis

Wygląd

Członkowie Einherjar zazwyczaj byli umięśnieni, jak przystało na prawdziwych wojowników. Nosili długie włosy i brody. Byli ślepo oddani swojemu panu.

W filmach Marvela, członkowie Einherjar to szczupli i dobrze zbudowani mężczyźni, posiadający brody i wąsy, choć zdarzają się wyjątki. Są odziani w złote zbroje z brązowymi pelerynami, a ich hełmy mają dwa rogi o łukowatym kształcie, zwrócone do siebie.

Broń

Einherjar cechowała różnorodność, ponieważ nie ma dwóch identycznych wojowników. Najczęściej posługiwali się mieczami, włóczniami i toporami. Część z nich dzierżyła również tarcze.

Historia

Mitologia

Podczas trwania wielkich bitew Walkirie w imieniu Odyna przybywały na pola walki, przynosząc zwycięstwo i zabierając najbardziej zasłużonych poległych do pałacu boga, Gladshiem. Tam spędzali czas ćwicząc swoje bojowe umiejętności, a wieczorem każdy, kto zginął, cudownie powstawał, i wszyscy zasiadali do stołu niczym wielka rodzina, by jeść, pić i hulać. Tak będzie aż nastanie Ragnarok, kiedy będą wezwani przez Odyna do walki z gigantami.

Thor

Einherjar poznajemy podczas opowieści Odyna, kiedy to poprowadził on ich przeciwko armii króla Laufey'a, która chciała podbić Ziemię. Później dowiadujemy się, że ich zadaniem jest patrolowanie skarbca (zbrojowni), w którym ukryte są potężne i bezcenne artefakty, a także ochrona króla (jak w przypadku Lokiego). Mogą też przekazywać wiadomości.

Thor: Mroczny świat

Einherjar film.png

W drugim filmie okazuje się, że członkowie Einherjar brali udział w wojnie z Mrocznymi Elfami. Walczyli zarówno z elfami, jak i z Kursami, aż wroga armia została pokonana, a Eter zdobyty. Wtedy również jeden z Einherjarów ukrył Eter w bezpiecznym miejscu. Walczyli również pod wodzą Thora w Vanaheimie, jak również pewnie i w innych światach podczas wojny, która wybuchła po zniszczeniu Bifrostu. Eskortowali więźniów do lochów oraz pełnili tam straż. Gdy podwładni Malekitha zaatakowali Asgard, bronili go razem z pozostałymi wojownikami.

Ciekawostki

  • Członkami Einherjar mogą być tylko mężczyźni.
  • Choć Trzech Wojowników oraz Lady Sif są podwładnymi Odyna niższymi rangą niż Thor, nie zostało powiedziane, żeby należeli do Einherjar.
  • Według podań członkiem Einherjar można było zostać poprzez przebicie się włócznią lub rytualne powieszenie.

Inne Wiki

Losowa wiki