Fandom

Thor Wiki

Eter

287stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Eter
Eter.png
Galeria Galeria

Eter (ang. Aether) - potężny artefakt stworzony przez Malekitha. Jest jednym z Kamieni Nieskończoności, a dokładnie  Kamieniem Rzeczywistości.

Opis

Wygląd

Eter ma krwistoczerwony kolor, który zmienia się czasem w czarny lub brązowy (w zależności od światła, jakie na niego pada). Ma postać płynu, choć można wyróżnić w nim okruchy, co upodabnia go do piasku. Potrafi zmieniać swój kształt oraz objętość. Ciągle pozostaje w ruchu.
Screen-Shot-2013-12-05-at-20.16.53.png

Wygląd Eteru

Właściwości

Eter powstał z ciemności, więc jego moc łączy się bezpośrednio z nią. Zamienia materię w materię mroczną, jak twierdzi Odyn. Ma moc zniszczenia nie tylko świata, ale i całego Uniwersum, a nawet i rzeczywistości. Jako Kamień Rzeczywistości potrafi ją też kształtować.

Jednak wielka moc niesie za sobą wielką cenę. Eter potrzebuje nosiciela - kogoś, kto przyjmie go do swojego organizmu. Ta osoba jest wtedy w stanie używać mocy Eteru, ale on potrzebuje jej sił witalnych, aby przetrwać. Dlatego ludzie nie mogą go używać, gdyż grozi im to śmiercią. Rasy kosmiczne są wytrzymalsze i Eter nie wyrządza im tyle zła.

Historia

Powstanie

Energia Eteru narodziła się jeszcze przed powstaniem Kosmosu, ale to dopiero Malekith ukształtował go z ciemności. Miał on posłużyć mu do pogrążenia całego Wszechświata w mroku i ciemności. Pomóc miała mu też przy tym Koniunkcja, gdyż otwierające się portale pozwoliłyby mu na zwiększenie siły rażenia. Malekith rozpoczął kampanię wojskową, ale na drodze stanęła mu liczna armia Asgardu pod wodzą ojca Odyna, Bora. Podczas długiej i ciężkiej bitwy w SvartalfheimieMroczne elfy zostały pokonane, a Eter został im odebrany. Malekith nie zdążył zaatakować całego Yggdrasilu, więc ryzykując życie swoich towarzyszy uciekł. Jeden z Einherjarów chciał zniszczyć Eter, lecz Bor go powstrzymał i nakazał ukryć artefakt. Został on umieszczony między dwoma potężnymi głazami, a przejść do nich można było tylko i wyłącznie podczas Koniunkcji.

Thor: Mroczny świat

Eter został znaleziony przez Jane Foster, która badając dziwne zjawiska w Londynie, trafiła na jeden z portali stworzony przez Koniunkcję. Znalazła go ułożonego między skałami i, nie mogąc powstrzymać ciekawości, próbowała go dotknąć. On wtedy poprzez jej rękę wniknął do jej ciała, a skały zatrzasnęły się. Po jakimś czasie przeszedł on przez całe ciało astrofizyka. Pod wpływem silnej mocy Eteru Jane straciła przytomność, lecz z powrotem wróciła na Ziemię.
20222.JPG

Jane zauważa Eter

Zaalarmowany nieobecnością Jane, Thor przybył na Ziemię, jednak spotkanie zakochanych przerywała policja (wezwana przez Darcy), która nakazała im opuścić teren fabryki. Komisarz złapał kobietę za rękę, lecz Eter się bronił, odrzucając wroga na bok i tłukąc szyby w samochodach. Thor rozpoznał w nim moc spoza Ziemi i zabrał Jane do Asgardu.

W Asgardzie uzdrowicielki nie potrafiły pomóc Jane. Kiedy Odyn odkrył jej obecność, kazał strażom odstawić ją do Midgardu. Wtedy Eter ponownie się obronił, a król zaczął rozumieć powagę sytuacji. Opowiedział Jane i Thorowi historię Eteru, lecz nie palił się do pomocy Jane.

W tym samym czasie ze snu zbudziły się Mroczne elfy, a Malekith zaczyął rozumieć, że to Eter ich zbudził i postanowił go odzyskać, zwłaszcza, że zbliżałą się kolejna Koniunkcja.

Mroczne Elfy, czując moc Eteru w Asgardzie, zaatakowały go. Zniszczyły miasto oraz zamek, a Malekith chciał osobiście odebrać broń Jane. Powstrzymała go Frigga, lecz przypłaciła za to życiem.

Odyn chciał użyć Jane jako wabika dla wrogów. Thor się temu sprzeciwił, wiedząc, że to tylko zniszczy Asgard. Skoro Malekith wyczuwał moc Eteru, podąży za nim. Gromowładny postanowił zabrać Jane do Svartalfheimu, gdzie Mroczny Elf wyciągnie z niej artefakt, który stanie się wtedy łatwym celem. Nie wiedział on jednak, że nie da się go zniszczyć.

Wszystko działało zgodnie z planem. Loki perfekcyjnie odgrywał swoją rolę zdrajcy i Malekith wydobył z Jane Eter. Thor zaatakował z zaskoczenia, przyzywając piorun. W jednej chwili broń rozpadła się, lecz potem odrodziła się i została wchłonięta przez Malekitha, który udał się na Ziemię.
MalekithAbsorbingAether-TTDW.png

Malekith pochłania artefakt

Na Ziemi Malekith walczył z Thorem, lecz bóg grzmotu okazał się silnym przeciwnikiem. Koniunkcja utrudniała im walkę. Jednak Mrocznemu Elfowi udało się zyskać dość czasu, by rozpocząć rozprzestrzenianie Eteru na cały Yggdrasil. Stworzył ogromne tornado, które wirowało wokół niego z zawrotną prędkością. Thor jednak pokonał go za pomocą statywów astrofizyków, dzięki którym rozdzielił ciało Malekitha na części. Mroczny Elf zginął pod ciężarem własnego statku kosmicznego, a niebezpieczeństwo związane z Eterem minęło.

Volstagg i Sif zostali wyznaczeni, aby dostarczyć artefakt Kolekcjonerowi. Ten pytał ich, dlaczego nie pozostawili go w Asgardzie, na co oni odpowiedzieli, że jest tam już Tesseract. Ten zapewnił ich, że Eter będzie całkowicie bezpieczny w jego kolekcji. Po odejściu Sif i Volstagga dowiedzieliśmy się, że Eter jest Kamieniem Nieskończoności.

Kolekcjoner 6.jpg

Kolekcjoner otrzymuje Eter

Dalsza historia

Eter przebywał pod opieką Kolekcjonera, ale po wydarzeniach ze Strażników Galaktyki prawdopodobnie został on stracony.

Ciekawostki

  • W komiksach Kamień Rzeczywistości posiada moc spełniania życzeń właściciela. W filmie nie zostało to pokazane.
  • Eter różni się od innych starożytnych bytów stanem skupienia - on jest cieczą, a pozostałe są ciałami stałymi (kamieniami).
  • W oryginalnej wersji filmu Odyn nazywa Eter fluidem.

Inne Wiki

Losowa wiki