FANDOM

Jesteś taki przenikliwy wobec wszystkich prócz siebie.

Frigga, Thor: Mroczny Świat

Frigga
Frigga ThorTDW
Płeć Kobieta
Status Nie żyje
Rodzina
Pochodzenie Asgard
Miejsce urodzenia Asgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Długowieczność
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
  • Magia
Broń Miecz
Wystąpienie
Aktor Rene Russo
Galeria Galeria
Frigga - królowa Asgardu oraz matka Thora i Lokiego. W ekranizacjach filmowych zagrała ją Rene Russo.

Opis

Wygląd

Frigga ma blond włosy splecione w kok i niebieskie oczy.

Osobowość

Jest miłą i odważną kobietą. Bardzo kochała swoich synów i swego męża Odyna

Broń i zdolności

Frigga doskonale posługuje się swoim mieczem. Potrafi też bardzo dobrze używać czarów.

Relacje

Przyjaciele i sojusznicy:

Wrogowie:

Historia

Frigga była żoną Odyna, matką Thora i adoptowanego syna Lokiego oraz królową Asgardu. Wychowywała obu synów z równą miłością i ciepłem, a za to była równie szczerze kochana przez nich. Wydaje się być dobrą i mądrą królową, którą cenili wszyscy mieszkańcy królestwa.

Thor

Frigga Coronation

Frigga na koronacji syna

Gdy Thor miał zostać królem Asgardu, Frigga wspierała go stojąc obok Lokiego, patrząc na Gromowładnego z dumą, a także z nadzieją, że stanie się bardziej dojrzały i inteligentny. Była nieobecna podczas wygnania boga piorunów z Asgardu przez ojca. Prawdopodobnie dowiedziała się o tym od drugiego syna. Wzburzona tym, poszła porozmawiać z mężem i przekonać go by pozwolił mu wrócić do domu. Gdy odmówił, zaakceptowała to myśląc, że istnieje powód, który wyjaśnia jego działania.

Gdy Odyn zapadł w Odinsleep, Frigga siedziała przy jego łóżku. Bała się, że zwlekał z tym zbyt długo i nigdy się już nie obudzi. Kobieta próbowała uspokoić Lokiego po tym jak się dowiedział, że jest Jotunem. Zapewniała go, że jest kochany i należy do rodziny, nawet zrobiła z niego króla, gdy Wszechojciec spał, a Thor był na wygnaniu. Wyraziła nadzieję na powrót syna, która skłoniła Lokiego, aby odwiedził brata na Ziemi. Tam okłamał go, że Odyn nie żyje, a Frigga zabroniła mu wrócić do Asgardu.

Loki następnie zawarł tajny pakt z Jotunami, w którym umożliwi im wejście do Asgardu i zabicie Odyna, a w zamian dostaną swoją szkatułę. Frigga dzielnie broniła męża i zabiła jednego z najeźdźców, jednak król Jotunów ją pokonał. Wtedy pojawił się bóg kłamstw, który zabił Laufeyego za pomocą Gungnira, ujawniając, że ich pakt był pułapką. Nieświadoma podstępu swojego przybranego syna, Frigga objęła go, a on przyrzekł, że Lodowe Olbrzymy zapłacą za to co zrobili. Thor wrócił do pałacu chwilę potem, kobieta podbiegła do niego i objęła go z wielką radością. Po otrzymaniu wiadomości o śmierci Lokiego, Frigga przechodziła żałobę.

Thor: Mroczny Świat Prelude

Rok po "śmierci" Lokiego, Frigga odkryła, że Loki przeżył i zawarł umowę z Thanosem i Innym. Próbowała z nim porozmawiać, ale powiedział, że to nie jest dobry moment na rozmowę. Kobieta powiedziała Thorowi i Odynowi, że Loki żyje i planuje coś zrobić z Tesseractem.

Gdy Thor i Loki wrócili do Asgardu, ulżyło jej, że widzi syna z powrotem. Odyn powiedział, że jedynym powodem, dlaczego żyje, jest to że Frigga wciąż go kocha.

Frigga 12

Pogrzeb królowej

Thor: Mroczny świat

Kiedy Asgard został zaatakowany, Frigga walczyła w obronie tych, których kochała. Walczyła w obronie Jane Foster z Malekithem. Walka została przerwana przez Przeklętego, który ją powstrzymał. Gdy Mroczny elf zagroził Jan,e ona okazała się być iluzją. Frigga nie chciała nic powiedzieć wrogowi, a Algrim zabił ją.

Ciekawostki

  • W komiksach Frigga ma bardzo dużą wiedzę na temat magii, lecz nie zostało to pokazane w filmach.
  • Ponadto w komiksach nie akceptowała Lokiego jako własne dziecko, a nawet wzrosła jej nienawiść do niego, odmawiając nazywania ją przez niego matką. To jest przeciwieństwem wydarzeń w filmach.
  • W komiksach jest macochą Thora.
  • W usuniętej scenie z filmu Thor: Mroczny Świat okazuje się, że Frigga nauczyła Lokiego, jak władać magią.

Inne Wiki

Losowa wiki