FANDOM

Odrobina zamieszania i pewne oko.

Sokole oko, Avengers

Clint Barton
Avengers hawkeye textless poster.jpg
Płeć Mężczyzna
Status Żyje
Pochodzenie Ziemia
Miejsce urodzenia Ziemia
Zawód Były agent T.A.R.C.Z.Y.
Zdolności Sztuki walki
Broń Łuk
Wystąpienie
Aktor Jeremy Renner
Galeria Galeria
Hawkeye (Clint Barton) - agent T.A.R.C.Z.Y. i członek Avengers. W ekranizacjach filmowych zagrał go Jeremy Renner.

Opis

Wygląd

Hawkeye ma brązowe włosy i niebieskie oczy. Jest umięśniony i dobrze zbudowany. Ubiera się zazwyczaj w granatowy/fioletowy strój i buty. Ma przy sobie nieodłączny łuk z kołczanem pełnym strzał.

Osobowość

Barton poważnie podchodzi do swojego zawodu, jakim jest rola agenta T.A.R.C.Z.Y. a także potem jako formalnego członka Avengers. Stara się chronić innych ludzi za wszelką cenę. Potrafi też dostrzec w nich dobro i jest gotowy dać im drugą szansę, nawet jeśli wcześniej popełniali ogromne błędy (tak jak w przypadku Czarnej Wdowy). Jako jedyny z grupy superbohaterów został poddany "praniu mózgu" przez Lokiego, co odcisnęło głębokie znamię na jego psychice. Chciał naprawić wyrządzone przez siebie szkody, mimo iż nie zrobił tego świadomie. Ma w sobie też poczucie humoru i lubi czasem pożartować.

Relacje

Przyjaciele i sojusznicy:

  • Phil Coulson - sojusznik i przyjaciel, wróg (po praniu mózgu przez Lokiego)
  • Nick Fury - zwierzchnik, wróg
  • Iron Man - sojusznik, wróg
  • Kapitan Ameryka - sojusznik, wróg
  • Hulk - sojusznik, wróg
  • Czarna Wdowa - sojuszniczka, w przeszłości była jego partnerką operacyjną (tworzyli razem S.T.R.I.K.E. Team Delta), wróg
  • Thor - sojusznik, wróg
  • Quicksilver - wróg, który okazał się sprzymierzeńcem, sojusznik
  • Scarlet Witch - wróg, który okazał się sprzymierzeńcem, sojuszniczka
  • Vision - sprzymierzeniec

Wrogowie:

Historia

Thor

Był jednym z agentów obecnych w bazie T.A.R.C.Z.Y. po odnalezieniu Mjölnira. Kiedy Thor próbował odzyskać młot, został wysłany jako snajper, by go powstrzymać. Zamiast tradycyjnej broni palnej wybrał łuk i na platformie celował w kierunku napastnika. Nie otrzymał jednak rozkazu, by strzelić, chociaż uważał, że bóg ma dość spore szanse na zdobycie "satelity".
Thor-Bow2.jpg

Hawkeye celujący do Thora

Avengers

HawkeyePossessed1-Avengers.png

Barton poddawany czarom berłem Lokiego

Został wybrany do grona agentów czuwających nad projektem Selviga związanego z Tesseractem. Podczas badań sześcian otworzył portal, z którego wyłonił się Loki. Złoczyńca zahipnotyzował go swoim berłem i uczynił jednym z ważniejszych "pionków". Otrzymał zadanie zdobycia Irydu w Niemczech, a potem dowodził oddziałem mającym na celu oswobodzenie boga kłamstw z Helicarriera. Podczas walki starł się z Czarną Wdową, która uderzyła go w głowę, przez co odzyskał świadomość, ale stracił przytomność. Zdecydował się pomóc pozostałym superbohaterom w obronie Nowego Jorku. W trakcie inwazji służył Avengersom jako obserwator i to właśnie on zrzucił Lokiego z pojazdu Chitauri, przez co dopadł go potem Hulk. Po zwycięstwie stał się pełnoprawnym członkiem Avengersów, był także obecny przy odejściu obu bogów do Asgardu.

Avengers: Czas Ultrona

Wkrótce...

Ciekawostki

  • W filmie Thor, Barton ciągnie cięciwe łuku w prawej ręce, natomiast w Avengers w lewej.
  • W promocyjnej fotografii do filmu Avengers, Barton nosił okulary przeciwsłoneczne. W filmie ich nie nosi, natomiast w serialu Avengers: Zjednoczeni zakłada zwykłe okulary.

Inne Wiki

Losowa wiki