FANDOM

Heimdall
Heimdal (1907) by J. T. Lundbye.JPG
Pseudonimy Hajmdal
Płeć Mężczyzna
Status Długowieczny
Pochodzenie Asgard
Miejsce urodzenia Asgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
Wystąpienie Mitologia nordycka
Galeria Galeria

Heimdall (Hajmdal, tł. Początek wszystkiego) - Az, strażnik Bifrostu. Nazywany był Białym Bogiem.

Opis

Umiejętności i funkcje w Dziewięciu Światach

Heimdall był boskim strażnikiem i zwiadowcą. Strzegł tęczowego mostu prowadzącego do Asgardu przed gigantami i wszelkimi potworami, które pragnęły się tam wedrzeć. Potrzebował mniej snu niż ptak i miał tak wyczulony słuch, że słyszał, jak rośnie trawa na łące lub jak owca porasta runem. Potrafił też widzieć na odległość setek kilometrów. Do jego obowiązków należało również ostrzeganie bogów przed zagrożeniem.

Historia

Mitologia

Oprócz funkcji strażnika Bifrostu (a tym samym i Asgardu) Hajmdal, zgodnie z "Pieśnią Riga" jest uważany za ojca ludzkości.

Mit o stworzeniu trzech klas społecznych

Pewnego dnia przebrany Heimdall znajdował się w gościnie w gospodarstwie Aia i Eddy (pradziadek i prababka), którzy nakarmili go zwykłym chlebem i zupą. Hajmdal pozostał u nich przez trzy noce, śpiąc pomiędzy małżonkami. Dziewięć miesięcy później Edda urodziła syna - śniade, brzydkie dziecko, któremu dano imię Thrall. zajmował się on pracą fizyczną i od niego wywodzą się niewolnicy.

Następnie bóg przybył do domostwa, gdzie gościny udzieliła mu dobrze ubrana para, Afi i Amma (dziadek i babka). Poczęstowali go mięsem. Hajmdal spał pomiędzy nimi przez trzy noce. Dziewięć miesięcy później Amma urodziła jasnookiego syna o różanej karnacji. Otrzymał on imię Karl (wolny) i zajmował się rolnictwem oraz budowaniem. Od niego wywodzą się ludzie wolni.

Potem Hajmdal trafił do bogatego domu, gdzie Fadir i Modir (ojciec i matka) podjęli go wystawnym posiłkiem składającym się z chleba, mięsa, drobiu i wina. Bóg zabawił tam trzy noce, śpiąc pomiędzy parą, zaś po dziewięciu miesiącach na świat przyszedł chłopiec o błyszczących oczach, jasnej skórze i włosach, nazwany Jarl (lord). Uzyskał on staranne wykształcenie i od niego pochodzi arystokracja.

Ragnarök

Gdy nadejdzie Ragnarök, Hajmdal zadmie w swój róg Gjallarhorn, którego dźwięk jest słyszalny na całym świecie, sygnalizując początek bitwy. Polegnie z ręki Lokiego jako ostatni z bogów.

Ciekawostki

Inne Wiki

Losowa wiki