Fandom

Thor Wiki

Hel

288stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Hel
Helheim.gif
Galeria Galeria

Hel (także Helheim) - straszliwe królestwo Hel, znajdujące się w Niflheimie, za nieprzekraczalną rzeką Gjoll.

Historia

Mieszkańcy

Poza samą boginią w tej koszmarnej krainie mieszkali zmarli, którzy stracili życie wskutek choroby, wypadku lub kary śmierci. Oprócz nich pojawiali się tam różnego pokroju giganci oraz inne potwory. Można przypuszczać, że znajdowała się niedaleko legowiska Nidhogga.

Strażnicy

Każdy - bóg czy śmiertelnik - kto przekroczył bramy Helu, musiał pozostać tam na zawsze. Wrota strzeżone były przez potwornego ogara, Garma, oraz nieumarłą gigantkę, Modgud, która za przejście żądała opłaty z krwi. Na straży Helheimu stał także Hrimgrimir (tł. okryty szronem) wraz z wieloma innymi Olbrzymami.

Królestwo

Wbrew pozorom królestwo bogini Hel wcale nie było puste. Choć Wikingowie prowadzili podboje i walczyli w wielu bitwach, nie brakowało tam rzezimieszków lub osób niezdolnych do życia jak na wojownika przystało. Tacy ludzie często czuli się odrzuceni i skrzywdzeni przez bogów, albowiem po śmierci musieli trafić właśnie do Hel - była to najgorsza perspektywa ze wszystkich. Samą córkę Lokiego satysfakcjonował ten fakt, gdyż dzięki temu uczyniła z Hel niezależne królestwo, które nie podlegało nawet woli Odyna.

Drży jesion Yggdrasil, wyniosły, Jęczy stare drzewo, a Olbrzym idzie na wolość; Przerażeni czekają wszyscy w krainie Heli Aż Surta brat świat pochłonie.

—Edda Starsza, Wieszczba Wolwy

Ciekawostki

  • Kraina Hel była tak strasznym miejscem dla Wikingów, że po przejściu na chrześcijaństwo zaczęto utożsamiać ją z piekłem (ang. hell).

Inne Wiki

Losowa wiki