FANDOM

Miałem doła. Trwało to długo, więc w końcu strzeliłem sobie w usta, ale ten drugi wypluł kulę.

Bruce Banner, Avengers

Hulk
[[Plik:

BruceBanner

Avengers age of ultron hulk-art

|250px]]
Płeć Mężczyzna
Status Żyje
Pochodzenie Ziemia
Miejsce urodzenia Ziemia
Zawód Fizyk
Zdolności

Jako Hulk:

  • Niezniszczalny
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Nadludzki refleks
Broń Hulk
Wystąpienie
Aktor Mark Ruffalo
Galeria Galeria
Hulk (Bruce Banner) - superbohater i członek Avengers. W ekranizacjach filmowych zagrał go Mark Ruffalo.

Opis

Wygląd

Hulk jest wielki i bardzo potężnie umięśniony. Ma zieloną skórę, zielone oczy i ciemne włosy. Jest ubrany jedynie w purpurowe, obdarte spodnie. Jako Bruce Banner jest średniego wzrostu, ma również ciemne włosy i brązowe oczy, ale ubrany jest oprócz fioletowych spodni także w takiego samego koloru koszulę oraz szarą marynarkę.

Osobowość

Jako człowiek Bruce Banner jest bardzo spokojny i opanowany. Dobrze zdaje sobie sprawę z zagrożenia, jakim jest jego gniew, więc trzyma się z dala od kłopotów i od stresu. Przeżył swego czasu załamanie psychiczne i próbował się zabić, ale "ten drugi on" mu na to nie pozwolił. Od tamtego czasu pracował jako lekarz w Kalkucie, by pomagać ludziom w potrzebie. Uwielbia przebywać w laboratorium oraz pracować nad zaawansowaną technologią.

Jako Hulk jest w stanie w ciągu sekundy wpaść w szał i zamienić się w potężną siłę destrukcyjną, która nie zważa na to, co niszczy lub nawet kogo atakuje. Trudno jest go uspokoić, często krzyczy, wydając z siebie głośny ryk. Kiedy wpadnie w prawdziwą furię nie można go powstrzymać. Zdarza się jednak, że w pewnych sytuacjach potrafi zapanować nad swoim gniewem, przez co można go kontrolować, a nawet współpracować z nim. Zaczyna wtedy chronić swoich sojuszników a walczyć tylko z wrogami. Nadal przyjemność sprawia mu niszczenie i rozwalanie.

Broń i zdolności

Hulk posiada ogromną siłę i wytrzymałość. Cechuje go bardzo szybka regeneracja, a jednym skokiem potrafi pokonać wielkie odległości.

Relacje

Przyjaciele i sojusznicy:

Wrogowie:

Historia

Początek

Bruce Banner był błyskotliwym naukowcem, specjalistą od promieniowania gamma. Podczas próby bomby gamma Bruce uległ napromieniowaniu, zamieniając się w zielonoskórego potwora, zwanego Hulkiem. Był wielokrotnie ścigany przez wojsko, doprowadziło to do pojedynku z równym sobie potworem co Hulk, Abominacją. Zielonoskóry olbrzym pokonał Abominację, od tamtego czasu nadal stara się uciekać przed wojskiem i ludźmi, którzy go nienawidzą, choć został jednak dostrzeżony jako kandydat na członka Avengers...

Avengers

Banner ponad rok pracował jako lekarz w Indiach. Przyszła do niego mała dziewczynka prosząc go, aby poszedł z nią, ponieważ jej tata jest chory. Zaprowadziła go na obrzeża miasta. Tam w domku spotkał Natashe Romanoff. Bruce po krótkiej rozmowie zgodził się pomóc Avengersom. Po spotkaniu z członkami zespołu T.A.R.C.Z.Y. na Helicarrierze, Banner i Tony Stark rozpoczęli badania nad Włócznią Lokiego. Kiedy zespół zaczął się awanturować. Clint Barton prowadził swoich podwładnych na statek. Strzelił jedną ze swoich wybuchowych strzał w silnik, który wybuchł powodując, że Banner i Romanoff wylcieli przez okno. Mimo wysiłków Natashy, Bruce zmienił się w Hulka. Spowodowało to wiele zniszczeń. Hulk wyleciał z Helicarriera. W końcu potwór zmienił się w Bannera. Znalazł go strażnik, który dał mu spodnie.
Hulk catches Iron Man

Hulk ratujący Iron Mana

Banner wrócił do walki w Nowym Jorku. Doktor chętnie przemienił się w Hulka niszcząc Lewiatana jednym ciosem. Bestia dostała się na Stark Tower i wbiła tam Lokiego w podłogę. Przywódcy organizacji rządowej wysłali rakietę, by zniszczyć Manhatan. Stark złapał bombę i wleciał w portal. Tam moc jego kombinezonu wyczerpała się i zaczął spadać. Hulk złapał Starka, położył na ziemi i zaczął wrzeszczec, budząc przytym Starka. Po odesłaniu Thora, Lokiego i Tesseractu, Banner i Stark pojechali sportowym samochodem Tonyego do Stark Tower, podczas gdy inni poszli własnymi drogami.

Avengers: Czas Ultrona

​Wkrótce...

Ciekawostki

  • Jest tak potężny, że potrafi nawet pokonać Thora. Oznacza to, że jest potencjalnie najsilniejszym członkiem filmowych Mścicieli.

Inne Wiki

Losowa wiki