FANDOM

Tu holograficzny sobowtór Tony'ego Starka. Nagraj wiadomość.

Tony Stark, Avengers

Tony Stark
Tony AOU Cropped
Pseudonimy Howardson, Mechanik, Konsultant
Płeć Mężczyzna
Status Żyje
Pochodzenie Ziemia
Miejsce urodzenia Ziemia
Broń Zbroja
Wystąpienie
Aktor Robert Downey Jr.

Davin Ransom

Galeria Galeria
Iron Man (Tony Stark) - superbohater, członek Avengers. W ekranizacjach filmowych zagrał go Robert Downey Jr.

Opis

Wygląd

Tony Stark jest wysokim, szczupłym brunetem. Posiadał niewielki reaktor łukowy w swojej klatce piersiowej. Prawie każda jego zbroja wyglądała inaczej, dlatego trudno je dokładnie opisać.

Osobowość

Tony jest mądry i dowcipny, lubi się zabawić i sam przyznaje się że jest trochę szalony. Jest również odważny, co widać podczas jego bitew. Na początku Kapitan Ameryka zarzucał mu, że walczy tylko dla własnego rozgłosu, ale zmienił zdanie po tym, jak Stark ocalił Nowy Jork przed wybuchem bomby atomowej.

Relacje

Przyjaciele i sojusznicy:

Wrogowie:

  • Iron Monger
  • Mandaryn
  • Aldrich Killian

Historia

Początki

Tony Stark był multimiliarderem, który zdobył fortunę będąc szefem Stark Industries, zajmującą się sprzedażą broni. Podczas podróży służbowej został ciężko ranny i porwany przez grupę terrorystów. Aby utrzymać się przy życiu, skonstruował reaktor łukowy, który zatrzymał zmierzające do serca odłamki bomby. Chcąc uwolnić się, stworzył skafander Mark I, dzięki któremu uciekł porywaczom. Po tych zdarzeniach postanowił zerwać z dawnym, beztroskim stylem życia i zniszczył broń, którą wcześniej sprzedawał z zamiarem ochrony pokoju na świecie. W tym celu zawiesił dotychczasową działalność Stark Industries i zbudował kolejne skafandry, stając się tym samym Iron Manem.

Avengers

Tony Stark uruchomił prototyp reaktora łukowego w Stark Tower, jego mieszkania w Nowym Jorku. Przyszedł do niego Phil Coulson, informując go, że został przyjęty do grupy Avengers, po to by pomóc w odzyskaniu Tesseractu i pojmaniu Lokiego. Pomógł on w pokonaniu boga w Stuttgardzie. Gdy pojawił się Thor, który zabrał Lokiego, Stark ruszył za nim. Rozpoczęła się walka, którą po chwili Kapitan Ameryka przerwał. Tony po spotkaniu Bruca Bannera, zaczął darzyć go sympatią. On i Rogers włamali się i szukali tajemnic jakie ukrywa przed nimi T.A.R.C.Z.A.. Podczas gdy Avengersi zaczęli dyskutować, Stark i Steve rzucali na siebie obelgami i prawie zaczęli walczyć, ale atak ludzi Lokiego na Helicarrier przerwał ich dyskusję. Iron Man i Kapitan próbowali przywrócić działanie silnika, a w tym czasie zbroja Starka została uszkodzona. Tony był głęboko zraniony zamordowaniem Coulsona przez Lokiego, po rozmowie ze Stevem, wiedział gdzie bóg kłamstw planuje kolejny atak. Stark i Rogers zgodzili się, że Avengersi powinni się od uzależnić od T.A.R.C.Z.Y. i ruszyć na Stark Tower.
Chris-Hemsworth-Robert-Downey-Jr.-and-Chris-Evans-in-The-Avengers-2012-Movie-Image

Steve przerywający walkę Thora i Starka

Stark znalazł Lokiego na swojej wieży, gdzie miał powstać portal dla armii. Tony przysiągł, że pomści Coulsona. Po wyrzuceniu Iron Mana przez okno, Tony uruchomił zbroje i zaczął atakować Chitauri. Choć walka zaczęła się nasilać, Stark przechwycił pocisk nuklearny i wleciał z nim w portal, niszcząc flotę, ale pozostawiając go w przestrzeni kosmicznej. Tony w ostatniej chwili wyleciał z portalu. Hulk złapał go i położył go na ziemi. Obudził się przez potwora, a potem zasugerował posiłek w restauracji Shawarma, ale  Avengersi przypomnieli mu, że mają jeszcze jedną sprawę do załatwienia. Był obecny, gdy bogowie i Tesseract wracali do Asgardu. Stark był ostatnio widziany z projektem nowej wieży, w której każdy Avenger będzie miał swój pokój, gdyby potrzeba było znowu ponownie ratować świat.

Avengers: Czas Ultrona

Stark dzięki pomocy finansowej ponownie zmontował ekipę Avengers i wyruszył z nimi do Sokovii, by pokonać HYDRĘ. Podczas gdy reszta Mścicieli walczyła na ziemi, Tony próbował zniszczyć barierę chroniącą zamek. Szybko uporał się z tym zadaniem i dostał się do środka. Znalazł berło Lokiego w ukrytym pokoju wraz z lewiatanem. Gdy chciał zabrać broń, pojawiła się Scarlet Witch i pokazała mu wizję, w której wszyscy z drużyny nie żyli oprócz Iron Mana. Kiedy powrócił do rzeczywistości, zabrał laskę.
TonyStarkfgsd

Stark w wizji

Avengersi powrócili do Avengers Tower, gdzie Thor pozwolił mu przez 3 dni badać berło, ponieważ chciał zabrać je do Asgardu. Tony odkrył, że kamień w lasce myśli i analizuje. Uznał, że może to być idealne narzędzie do zakończenia projektu pokojowego Ultron. Wynalazca przekonał do tego Bruca. Kilka dni później świętował wraz z przyjaciółmi zwycięstwo nad HYDRĄ i zostawił resztę pracy J.A.R.V.I.S.O.W.I.. Wtedy właśnie Ultron się obudził.

Podczas imprezy zaatakował ich Ultron z Iron Legionem. Robot oskarżał ich, że nie pozwalają światu ośągnąć pokoju. Gdy drużyna uporała się z większością dronów, Ultron uciekł z berłem.

Avengersi zbadali czego poszukuje robot. Okazało się, że próbuje znaleźć Vibranium. Ekipa udała się do Południowej Afryki. Znaleźli tam Ultrona z jego nowymi sojusznikami: Scarlet Witch i Quicksilverem. Tony zajął się Ultronem, podczas gdy reszta walczyła z bliźniakami i Iron Legionem. Udało mu się zniszczyć jedno z wielu ciał robota. Następnie udał się do miasta, by uspokoić rozwścieczonego Hulka. Po masakrze zrobionej przez potwora ekipa udała się do domu Clinta, by przeczekać sprawę.
Avengers Age of Ultron 162

Iron Man walczący z Ultronem

Po dyskusji ze Stevem Tony został zwabiony przez żonę Clinta do stodoły. Spotkał tam Furyego, który przekonał Avengersów do walki z robotem. Bruce wywnioskował, że robot próbuje "ewoluować".

Steve, Natasha i Clint wyruszyli do Korei Południowej. Clint wrócił z ciałem, natomiast Natasha została pojmana. Tony postanowił umieścić J.A.R.V.I.S.A. w androidzie i prawie zakończył proces, ale pojawiły się bliźniaki. Rozegrała się walka, ale przerwał ją Thor, który za pomocą swojego młota ożywił synetyczne ciało. Android nazwał się Visionem. Twierdził, że nie jest dzieckiem Ultrona.

Avengersi wyruszyli do Sokovii. Iron Man znalazł Ultrona w kościele, gdzie został umieszczony sterownik zagłady. Vision pomógł Starkowi odłączyć robota od internetu. Rozgerała się bitwa. Część Avengers pomagałą ewakuować cywilów z podnoszącego się miasta, podczas gdy inni walczyli z Ultronem. Tonyem, Thorowi i Visionowi udało się uszkodzić robota. Tony i Thor przeciążyli maszynę co zniszczyło "meteoryt" na drobne kawałki.

Nowa baza Avengers została wybudowana w Nowym Jorku w celu szkolenia potencjalnych rekrutów. Tony i Thor odwiedzili Kapitana w zakładzie. Gromowładny opowiadał o kamieniach nieskończoności. Poinformował ich również, że musi wracać do Asgardu. Stark wziął urlop, żartując, że wybuduje farmę tak jak Barton.

Zbroje

Mark I 

Pierwszy kostium Starka. Tony miał jego projekt w swoim domowym komputerze. Skonstruował go w jaskini, z pomocą Ho Yinsena. Miał bardzo mocny pancerz, ale był wolny. Pierwszy reaktor łukowy mógł go zasilać przez 15 minut. Dawał Tony'emu dużą siłę. Był uzbrojony w miotacze płomieni na ramionach i wyrzutnię rakiet na lewym przedramieniu. Mógł latać, ale powoli i nie był zwrotny. Po rozbiciu się Starka na pustyni, kostium rozleciał się na kawałki. Kawałki kostiumu zostały znalezione przez terrorystów, którzy zdołali go odbudować i unowocześnić, m.in. zmodyfikowali jego wygląd, dodali oprogramowanie i wzmocnili uzbrojenie. Kostium został zabrany przez Obadiaha Stane'a, który chciał zabić Tony'ego i wzorując się na zbroi Mark I zbudował swoją zbroję o nazwie Iron Monger. Obadiah zasilał kostium nowym reaktorem łukowym, który zabrał Tony'emu. Pierwotna wersja kostiumu stała w Stark Industries gdy Pepper z agentami przyszli po Obediaha. Rekonstrukcja zbroi stała w gablocie w domu Tony'ego. Została zniczona w ataku na dom Starka w Iron Man 3.
Marks I-IV

1 - 4

Mark II 

Drugi kostium Starka. Jest to mocno zmodyfikowany Mark I. Zmienił się jego wygląd, dodano łącze z domowym komputerem Starka, Jarvisem, kombinezon jest zdolny do lotu. Do latania wystarczy 3% mocy reaktora. Jest uzbrojony w broń w postaci impulsów generowanych przez stabilizatory lotu na dłoniach. Jest prawdopodobnie zbudowany ze stali, jest koloru szarego. Jego słabością jest cienka powłoka, która obladza się po przekroczeniu pułapu 12 km. Mark II został w drugiej części filmu zabrany przez ppłk Jamesa Rhodesa (przyjaciela Tony'ego) do bazy wojskowej. Tam został przebudowany w kostium War Machine. Replika została zniszczona w ataku na dom Starka w Iron Man 3.

Mark III 

Unowocześniona wersja Mark II. Ten kostium jest zbudowany ze stopu tytanu i złota, jest pomalowany na czerwono w niektórych fragmentach (przed dodaniem czerwonego koloru był cały złoty). Ma większe wyposażenie, m.in. flary w udach, wyrzutnia rakiet w prawym przedramieniu oraz miotacz piersiowy w miejscu reaktora. Została zniszczona w ataku na dom Starka w Iron Man 3.

Mark IV 

Oprócz kilku szczegółów w wyglądzie, nie różni się zbytnio od Mark III. Podzieliła los pozostałych zbroi.

Mark V 

Pierwszy raz pojawia się w filmie Iron Man 2. Jest to przenośny kostium, który nieużywany wygląda jak walizka. Po włączeniu rozkłada się na całym ciele. Jest uzbrojony w broń w postaci impulsów generowanych przez stabilizatory lotu na dłoniach. Została zniszczona w Iron Man 3 w ataku na dom Starka.
Mark V-VIII

5 - 8

Mark VI 

Kolejny kostium Tony'ego. Jest zasilany przez reaktor z nowym rdzeniem. Jego najsilniejsza broń to promienie laserowe, których generatory są umieszczone na nadgarstkach. Jest to jednorazowa broń – Tony użył jej w walce z dronami Ivana Vanko. Zniszczono ją w ataku na dom Starka w Iron Man 3.

Mark VII 

Zbroja wykorzystana przez Starka w walce z Lokim i armią z kosmosu w filmie Avengers. Nie różni się znacznie od poprzedniego modelu poza promieniami laserowymi które nie są już jednokrotnego użytku, dodatkowym rakietom, dużym zapasem amunicji oraz wzmocnionym pancerzem. W czasie złapania pocisku jądrowego można zobaczyć, że zbroja została wyposażona na korpusie w dodatkowe silniki. Podzieliła los pozostałych zbroi.

Mark IX-XII

9 - 12

Mark VIII-XLI 

Różne zbroje mające swoje własne specyficzne cechy. Mogły być sterowane przez Tony'ego (nikogo więcej nie rozpoznawały) lub Jarvisa. Te zbroje były konstruowane w tajemnicy przez Tony'ego. Pewna część została zniszczona przez żołnierzy extremis z AIM, reszta z wyraźnego rozkazu Tony'ego. Ukazały się w Iron Man 3.

Mark XVII (17) 

W centrum zbroi "Heartbreaker" jest przewymiarowany (bardzo duży) reaktor, który jest zdolny do wystrzału większego ładunku. Otwór pozwala reaktorowi aby kształt promienia był regulowany do wąskiej prostej belki przechodzącej w szerszy kąt, tak jak pryskanie wężem ogrodowym. Kombinezon może również generować tarczę repulsorową dla ochrony przed różnymi pociskami i materiałami wybuchowymi.
Mark XIII-XVI

13 - 16

Mark XXXIII (33) 

(Silver Centurion) Srebrny Centurion ma wszystkie normalne funkcje swoich poprzedników. Posiada również niewielkie ochronne pole siłowe, które pozwala pancerzowi na przyciąganie lub odpychanie rzeczy przez polaryzację magnetyczną. Poprzez wsunięcie się z powrotem osłon na rękach dla ujawnienia impulsu może uniemożliwić strzelania wolnobierznymi wyładowaniami wysokiej energii. To wytwarza intensywność w locie, robi więcej mechanicznego uszkodzenia dalej podróżując. Zbroja ma wysuwane ostrza z przedramion. Ta zbroja odgrywa dużą rolę w komiksie. Swoją nazwę zawdzięcza swojemu odmiennemu kolorowi i wytrzymałości.
Mark XVII-XX

17- 20

Mark XXXVIII (38) 

Ten kostium ciężkiego giganta nie powstał do walki, został stworzony wyłącznie w celu podnoszenia ciężkich przedmiotów. Był bardzo pomocny w budowie piwnicy winnej w rezydencji Starka. "Igor" miał być strukturalnie pochylony aby wykorzystać swoją masę. Pozwala to na przenoszenie rzeczy, które mają poczwórną masę tej zbroi. Pancerz nie był przeznaczony do ochrony, jak się wydaje ale raczej jako solidna pomoc do przenoszenia ciężkich ładunków, nie powodując nacisku na tłoki i wewnętrzne funkcjonowanie zbroi. W filmie był nazywany także "Tuptuś".
Mark XXI-XXII

21 - 22

Mark XXXIX (39) 

Strój sub-orbitalny znany też jako Gemini, posiada zintegrowany, ale wymienny booster oraz zerowej grawitacji manewrowe silniki umieszczone wokół zbroi. Zbroja jest dostosowana do lotów w przestrzeni kosmicznej i nad orbitą ziemską. Ten Skafander jest wyposażony w butlę gazową dającą możliwość oddychania w przestrzeni kosmicznej, gdzie panuje próżnia, pod wodą oraz na terenach skażonych toksycznymi gazami.

Mark XLI (41) 

Czarno złota zbroja-szkielet, "Kostek" (Bones) jest lekką i zwinną wersją pełnej zbroi Iron Mana. "Kostek" jest podstawą tego, co byłoby gotowym projektem zbroi Starka. Został stworzony z myślą o prędkości i zwrotności, bez dodatkowych warstw zbroi. Ten kostium może poruszać się na ziemi znacznie szybciej niż inne zbroje. W tym skafandrze czuje się bardziej elastycznie niż w innych ze względu na jego niedokończoną naturę. Jego główną zaletą jest to, że może dołączyć kawałki innych zbroi do siebie bo jest zbroją bazową. Można to zauważyć patrząc na jego braki, puste zahaczenia, zawiasy.
Mark XXIII-XXVI

23 - 26

Mark XLII (42) 

Najgorszy mający wiele wad wymagających  poprawek prototyp skafandra przechwytującego. Została zniszczona z rozkazu Starka założona na Aldricha Killiana. Pokazała się w Iron Man 3. Można ją łatwo rozpoznać po tym, że jej 90% to kolor złoty.
Mark XXVII-XXX

27 - 30

War Machine Mark I 

Ten kombinezon to zmodyfikowany Mark II. Mark II został zabrany Tony'emu przez jego przyjaciela Rhodeya i przebudowany w bazie wojskowej. Jedyne zmiany to zmiana w wyglądzie i uzbrojeniu.

Uzbrojenie stanowią m.in.: karabin [FN F2000], karabin maszynowy [M134 Minigun], [granatnik], karabin M24 i pistolet półautomatyczny. Dodatkowym uzbrojeniem jest kinetyczny pocisk powietrze-powietrze, który (według Justina Hammera) jest niszczycielską bronią zdolną rozwalić "bunkier pod bunkrem, który właśnie rozwaliłeś".
Mark XXXI-XXXIV

31 - 34

Iron Patriot 

Ulepszona i wzmocniona zbroja ppłk Jamesa Rhodesa. Została pomalowana na styl Kapitana Ameryki.

Zbroja Hulkbuster 

Zbroja stworzona do walki z Hulkiem. Ta zbroja jest większa od Hulka, specjalnie wyposażona . Posiada stabilizatory lotów zdolne do strzelania promieniem pulsacyjnym generowanym przez reaktor łukowy i wyrzutnie rakiet. Zbroja ta ma siłę i wytrzymałość dorównującą Hulkowi. Jest koloru czerwono - złotego. Niestety nie potrafi latać tylko zawisać w powietrzu.
Mark XXXV-XXXVIII

35 - 38

Zbroja kamuflaż 

Jest to czarna zbroja z wmontowanym trybem kamuflażu i o słabej sile ataku. Idealna do szpiegowania. Jej głównymi broniami są czerwone generatory promieni pulsacyjnych (stabilizatory lotów). Zbroja ta potrafi latać.

Zbroja arktyczna 

To zbroja koloru białego normalnie funkcjonująca przy ekstremalnie niskich temperaturach. Jej głównymi broniami są niebieskie generatory promieni pulsacyjnych i wyrzutnia rakiet. Zbroja ta potrafi latać.
Mark XXXIX-XLII

39 - 42

Zbroja akwalung "Gumowa Kaczuszka" 

Jest to zbroja przygotowana do podwodnych walk i zadań. Zbroja ta ma wmontowane turbiny podwodne dzięki którym może poruszać się pod powierzchnią wody. Jej głównymi broniami są generatory promieni pulsacyjnych, rakiety, torpedy. Potrafi latać. jest koloru żółtego z domieszkami czerwonego.

Inne Wiki

Losowa wiki