FANDOM

400px-Tho2.png
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Jormungand
Jormungand (Earth-616).jpg
Pseudonimy Wąż Midgardu, Fin Fang Foom, Wąż Świata
Płeć Mężczyzna
Status Żyje
Rodzina
Pochodzenie Midgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Długowieczność
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
Broń Całe ciało
Wystąpienie Komiks
Galeria Galeria

 Jormungand (Wąż Świata, Wąż Midgardu) - ogromny wąż, syn Lokiego i wróg Thora.

Opis

Wygląd

Jormungand jest olbrzymim, zielonym wężem o żółtym grzebieniu biegnącym przez całe jego ciało, jaśniejszej barwy brzuchu, ciemnych rogach i charakterystycznych, spiczastych uszach. Ma również czerwone oczy i większe dwa kły (ciosy).

Osobowość

Jormungand jest bezwzględnym potworem, zrodzonym przez Lokiego i podsyconym nienawiścią. Chce za wszelką cenę pożreć lub zabić Thora swoim jadem.

Broń i zdolności

Ma super siłę i wytrzymałość. Poza tym jest bardzo zwinny i zręczny. Potrafi w pewnym stopniu manipulować ogniem i produkować śmiercionośny jad. Może także tworzyć iluzje.

Historia

Ciekawostki

  • W serialu Avengers: Potęga i moc Odyn torturował nim Lokiego, który został skazany na banicję.
  • Pojawił się dwukrotnie w serialu Avengers: Zjednoczeni. Widz dowiaduje się wtedy, że Thor uważa, iż (zgodnie z przepowiednią) w walce z potworem pisane jest mu zginąć.
  • W tym samym serialu okazuje się, że węża można okiełznać za pomocą Topora Asgardu. Tak chciał postąpić Doktor Doom, ale został powstrzymany przez Avengers. Kilka odcinków potem bohaterowie ponownie się z nim mierzą i dowiadują się, że mężczyzna posiada kontrolę nad Jormungandem dzięki specjalnej koronie.
  • W przeciwieństwie do swojego mitologicznego odpowiednika, Jormungand posiada ręce.

Inne Wiki

Losowa wiki