FANDOM

Jormungand
Alextornberg jormungand.JPG
Pseudonimy Midgardsorm, Midhgardhsormr, Midgårdsormen, Wąż Midgardu
Płeć Mężczyzna
Status Długowieczny
Rodzina
Pochodzenie Midgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
Wystąpienie Mitologia nordycka

Komiks

Galeria Galeria
  Jormungand - ogromny wąż, syn Lokiego i gigantki Angrbody. Nazywany jest też Wężem Świata lub Wężem Midgardu.

Opis

Wygląd

Podobno to monstrum miało ponad 12 000 km długości. Był tak długi, że opasywał swoim ciałem cały świat, przygryzając swój ogon. Rósł niezwykle szybko i cechowała go ogromna siła.

Osobowość

Jormungand, w przeciwieństwie do swojego rodzeństwa, nie posiadał rozwiniętego intelektu i zachowywał się jak zwyczajny potwór, którym zresztą był. rybacy bali się wypływać bardzo daleko w morze, bojąc się, że trafią do miejsca jego pobytu, a wtedy ten ich pożre. Cechowała go ogromna nienawiść do Thora.

Historia

Mitologia

O Jormungandzie (podobnie jak o Hel i Fenrirze) dowiadujemy się, gdy bogowie organizują na nich obławę, dowiedziawszy się, że ich ojcem jest Loki. Wąż, jako jeszcze maleństwo został wrzucony do wód morza Midgardu. Rósł jednak w zastraszającym tempie, aż opasywał cały świat swoim ciałem, gryząc swój własny ogon.

Mit o polowaniu na Węża Midgardu

Szczególnym przeciwnikiem Thora był monstrualny Jormungand, wąż, który leżał na dnie morza, opasując świat. Pewnego razu Thor przybrał wygląd małego chłopca i zatrzymał się na noc u olbrzyma imieniem Hymir. Kiedy następnego dnia Hymir przygotowywał się, aby wyruszyć na połów,  Thor zaproponował, że uda się wraz z nim. Olbrzym szydził, że będzie bezużyteczny, gdyż jest młody i niewielki. Rozzłoszczony  Thor odpowiedział, że nie jest pewny, kto jako pierwszy będzie błagał, aby wiosłować z powrotem. Już miał roztrzaskać głowę Hymira swoim młotem, jednak przypomniał sobie o tajemnym planie. Zapytał więc Hymira, czego użyją na przynętę.

- Znajdź sobie własną przynętę - odparł Hymir, na co Thor oderwał głowę największego wołu ze stada Hymira.

Thor jako pierwszy chwycił za wiosła. Olbrzym był zdziwiony, że wiosłuje zadziwiająco dobrze. Kiedy dotarli na łowisko, Thor zaproponował, aby popłynęli dalej. Chwilę potem Hymir ostrzegł, że oddalili się już tak bardzo, iż zagraża im Wąż Świata. Thor odparł, że będzie dalej wiosłował, co zaniepokoiło Hymira.

Kiedy bóg odłożył wreszcie wiosła, uwiązał głowę wołu na linie i wyrzucił ją za burtę. W głębinach morza wąż połknął przynętę. Wewnątrz znajdował się wielki haczyk, który wbił mu się w podniebienie. Potwór gwałtownie szarpnął. Trzymając za drugi koniec liny, Thor zebrał wszystkie swoje siły. Ciągnął tak mocno, że jego obie stopy przebiły dno lodzi, opierając się na dnie morskim. Wreszcie wyciągnął węża, ale Hymir wpadł w panikę i w momencie, kiedy Thor unosił swój młot, aby zadać bestii śmiertelny cios, odciął linę. Wąż ponownie pogrążył się w morzu, a Thor rzucił za nim młotem. Wściekł się na Hymira za pokrzyżowanie jego planów i uderzył go tak mocno, że olbrzym wypadł za burtę. Taki był koniec Hymira, Thor zaś podążył w kierunku brzegu.

Ragnarök

Podczas Ragnaröku Jormungand wyjdzie na ląd, sprawiając, że morze zaleje cały świat. Plując jadem rzuci się w kierunku Thora, który zabije go, ale umrze od jego jadu.

Inne Wiki

Losowa wiki