Fandom

Thor Wiki

Koniunkcja

286stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Koniunkcja
Koniunkcja 1.jpg
Galeria Galeria
 Koniunkcja (ang. Convergence) - zjawisko powtarzające się co 5000 lat w obrębie Dziewięciu Królestw. Są znane jedynie dwie Koniunkcje: pierwsza miała miejsce w 2987 r. p. n. e. natomiast druga 4. listopada 2013 r. Król Mrocznych Elfów, Malekith chciał ją wykorzystać do pogrążenia Wszechświata w mroku, co było równoznaczne z jego zniszczeniem. 

Historia

Dziewięć Światów jest połączone gałęziami Drzewa Świata Yggdrasil. Nie jest to jednak stałe, gdyż planety krążą po orbitach wokół Ziemi, która znajduje się w centrum jesionu. Obrity te, podobnie jak w Układzie Słonecznym, mają różne długości i kształty. Co 5000 lat krainy ustawiają się w prostej linii - cztery nad Midgardem, a cztery pod. Dochodzi wtedy do serii dziwnych zdarzeń, niekiedy niebezpiecznych dla mieszkańców Wszechświata.

Wysokorozwinięte starożytne ludy potrafiły umiejętnie korzystać z daru Koniunkcji i używały go, by wznosić monumentalne budowle. Byli nimi Egipcjanie, Majowie i Chińczycy.

Właściwości

Podczas Koniunkcji Dziewięć Królestw dosłownie przenika się nawzajem, gdyż granice między nimi znikają. Miejsca styku krain mają najczęściej formę ogromnego koła, czasem są niewidzialne. To daje możliwość przechodzenia między światami, choć tak naprawdę nie wiadomo, gdzie się trafi. Otwarte przejście może także prowadzić do miejsca, które normalnie nie jest dostępne (jak miejsce ukrycia Eteru). Oprócz tego przestają funkcjonować prawa fizyki.

Granice między światami znikną niemal zupełnie. Fizyka dostanie kręćka - wzrosty i spadki ciążenia, zaburzenia przestrzenne. Cała nasza rzeczywistość praktycznie się rozpadnie.

Jane Foster, Thor: Mroczny Świat

Każda Koniunkcja ma swój punkt centralny. Na niebie wtedy otwierają się przejścia do innych krain. Pierwszym takim miejscem była pustnia w Svartalfheim, a drugim Greenwich w Londynie. Będąc tam, można wpływać na wszystkie Dziewięć Światów. Oczywiście, takie spotkanie jest chwilowe i za chwilę światy się rozchodzą, a Koniunkcja się kończy.

Jane Foster nauczyła się wywoływać przejścia między światami za pomocą statywów Erika. Miały one zapobiec stykaniu się krain, ale po skonfigurowaniu przenosiły ludzi i przedmioty w inne miejsca.

Thor: Mroczny Świat

Podczas pierwszej znanej Koniunkcji Malekith próbował rozprzestrzenić Eter na cały Yggdrasil, co zniszczyłoby go i pogrążyło w wiecznym mroku. Został jednak powstrzymany przez Einherjar dowodzony przez Bora. Wtedy ukryto Eter w specjalnym miejscu, aby nikt nie mógł go odnaleźć.

W obecnych czasach, Koniunkcja zaczęła wywoływać dziwne anomalia, co przyciągnęło uwagę astrofizyk Jane Foster. Przez przypadek znalazła Eter i wywołała tym samym drugą wojnę z Mrocznymi Elfami. Malekith próbował po raz kolejny zniszczyć Wszechświat, ale powstzrymał go Thor.

Ciekawostki

Inne Wiki

Losowa wiki