Fandom

Thor Wiki

Krasnoludy

286stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Krasnolud
Krasnolud.jpg
Pseudonimy Krasnoludki, Karły
Status Długowieczni
Pochodzenie Nidavellir
Miejsce urodzenia Nidavellir
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
  • Tworzenie różnego rodzaju rzeczy
Wystąpienie Mitologia nordycka

Komiks

Galeria Galeria

Krasnoludy (inaczej zwane Krasnoludkami lub Karłami) - postacie z mitologi nordyckiej. Zamieszkiwały jaskinie i korytarze kopalń głęboko pod ziemią. Zawsze są sprzymierzone z bogami, a giganci to ich wrogowie.

Opis

Wygląd

Chociaż Krasnoludki nie były zbyt małe, uważano je za brzydkie. Sama perspektywa spotkania ich przez kobietę (chociażby Freję) była czymś okropnym. Stworki te nie dbały o swój wygląd, w przeciwieństwie do swoich dzieł.

Osobowość i umiejętn​ości

Karły były niezwykle utalentowanymi rzemieślnikami i sprawnymi kowalami, ale znane były także z ogromnej chciwości. Wytwarzały przedmioty o niezwykłych właściwościach, zwłaszcza złote. Stworzyły wiele skarbów należących do bogów, łącznie z młotem ThoraMjollnirem, pierścieniem Odyna Draupnirem oraz sławnym naszyjnikiem FreiGleipnir, jedyne kajdany, za pomocą których można była skrępować wilka Fenrira były także dziełem ich rąk.

Krasnoludki nakładały czasem klątwę na swe skarby, zwłaszcza kiedy były zmuszone je podrobić lub oddać. Kiedyś dwa Krasnoludy musiały zrobić kopię magicznego miecza. Nałożyły na niego klątwę tak, że za każdym razem, kiedy go wyjmowano, sprowadzał śmierć.

Pochodzenie

Krasnoludy są jednymi z pierwszych istot, które pojawiły się na świecie. Pochodzą od czerwi, które zalęgły się w ciele prehistorycznego Jotuna, Ymira. Bogowie potem obdarzyli je świadomością i inteligencją. Pochodzą z Nidavelliru.

Inne Wiki

Losowa wiki