Fandom

Thor Wiki

Malekith (film)

286stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Jestem Malekith.

Malekith, Thor: Mroczny Świat

Malekith
Malekith.jpg
Pseudonimy Przeklęty Malekith
Płeć Mężczyzna
Status Nie żyje
Pochodzenie Svartalfheim
Miejsce urodzenia Svartalfheim
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Długowieczność
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
  • Czarna magia
Wystąpienie Thor: Mroczny świat
Aktor Christopher Eccleston
Galeria Galeria

Malekith - Król Mrocznych elfów z Svartalfheimu, wróg Asgardu i Thora. W ekranizacji filmowej zagrał go Christopher Eccleston.

Opis

Wygląd

Malekith ma niebieskie oczy, białe włosy i skośne uszy. Jest dobrze zbudowany. Posiada specjalną maskę, która kryje jego do połowy oszpeconą twarz. Ma na sobie szary, skórzany strój z metalowymi elementami, jasny napierśnik, na którym widnieje gwiazda, czarną pelerynę i takiego samego koloru pas.

Osobowość

Jako władca Mrocznych elfów jest okrutny, bezlitosny i rządny władzy. Kieruje się najczęściej podstępem. Pragnie zemsty na Asgardzie nie tylko za poniesioną klęskę i zniszczone plany, ale też za straty w żołnierzach. Przez wojnę z Azami jego lud został prawie całkowicie wybity, co tylko umacnia go w dążeniu do wyznaczonego sobie celu - pogrążeniu całego Wszechświata w ciemności.

Relacje

Przyjaciele i sojusznicy:

  • Mroczne elfy - poddani
  • Algrim - sojusznik

Wrogowie:

Historia

Thor: Mroczny świat

Malekith chciał użyć Eteru do zniszczenia wszechświata oraz do pogrążenia go w wiecznym mroku, ale Bor, król Asgardu, zainterweniował i przy pomocy silnej armii odebrał mu broń. Elf wiedział, że nie uniknie porażki. Postanowił zrzucić większość swoich statków na wojska Azów, a sam uciekł swoim.

Kiedy Jane została wciągnięta w portal, Eter wszedł w nią. Malekith obudził się z długiego snu. Wyczuł gdzie znajduje się artefakt i przekształcił Algrima w Przeklętego. Wysłał go do Asgardu. Król Mrocznych elfów w tym czasie wyruszył do siedziby Asów, by zabrać stamtąd mroczną moc. Podczas ataku zginęło wielu Asgardczyków, w tym Frigga. Thor widział to i uderzył Malekitha piorunem, niszcząc połowę jego twarzy. Mroczne elfy uciekły.
Malekith TDW.jpg

Malekith wbijający nóż w Algrima

Później Thor, Jane i Loki udali się do Svartalfheimu, chcąc zapobiec kolejnemu ataku na Asgard oraz zniszczyć Eter i Malekitha. Bóg kłamstw pozornie zdradził Gromowładnego, ucinając mu rękę oraz dając Jane Mrocznemu elfowi, który wyjął z niej moc. Jednak zdrada Lokiego była upozorowana, a Thor spróbował zniszczyć Kamień Nieskończoności, ale okazał się niezniszczalny i elf wchłonął go. Malekith uciekł, choć Algrim został zabity przez jednoego z bogów.

Malekith chcąc zniszczyć wszechświat, najpierw zaatakował Ziemię. Thor walczył z nim, a podczas bitwy byli wchłaniani przez portale. W końcu Gromowładny, za pomocą urządzeń Selviga teleportował go do Svartalfheimu. Astrofizyk również teleportował statek Mrocznych elfów, który spadł na przywódcę elfów.

Ciekawostki

  • Statek Malekitha przypomina Barad-dûr i Oko Saurona z Władcy pierścieni.

Inne Wiki

Losowa wiki