Fandom

Thor Wiki

Marvel Entertainment

287stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Marvel Entertainment
Marvel-logo.png
Data założenia 1933
Lokalizacja Nowy Jork,USA
Prezes Isaac Perlmutter
Branża media
Produkty komiksy, filmy i zabawki

Marvel Entertainment - Najstarszy oraz najbardziej spopularyzowany amerykański producent i wydawca komiksów na świecie założony w 1933 roku na terenie USA w Nowym Jorku. Właścicielem firmy jest The Walt Disney Company.

Informacje

W skład firmy wchodzi m.in. największe wydawnictwo komiksowe na świecie – Marvel Comics. W sumie Marvel jest prawnym właścicielem blisko 5 tysięcy postaci. Do firmy należy również holding Marvel Toys dawniej występujący jako Toy Biz zajmujący się produkcją zabawek z postaciami firmy Marvel. Marvel Entertainment od lat rywalizuje z drugą co do wielkości firmą komiksową na świecie – DC Comics, która z kolei należy do największego rywala Disneya – Time Warner.

Historia

W 1933 roku w Nowym Jorku z inicjatywy Martina Goodmana powstało przedsiębiorstwo Marvel Publishing. Po sześciu latach, w 1939 roku założył on gazetę z komiksami o nazwie Timely Comics. Pierwszym z bohaterów komiksów był Kapitan Ameryka. Po udanej premierze postaci wydawnictwo zaczęło się stopniowo rozrastać i tworzyć inne postacie. W 1950 roku zmieniono nazwę firmy na Atlas Comics. Czytelnicy jednak coraz mniej chętnie kupowali komiksy z tymi samymi bohaterami i ostatecznie po wystąpieniu problemów finansowych nazwę wydawnictwa w drugiej połowie lat 50 dwudziestego wieku zmieniono na bardziej uniwersalną i charakterystyczną nazwę – Marvel Comics. W takiej postaci wydawnictwo występuje do dziś. W 1962 roku odbyła się premiera Spider-Mana w antologii Amazing Fantasy. Postać ta zyskała wielkie uznanie wśród czytelników komiksów, co sprawiło, że firma stała się największą tego typu w USA. Dziś Spider-Man jest jednym z symboli światowej pop kultury. Marvel od tego czasu stał się największym amerykańskim wydawcą komiksów, wyprzedzając swojego długoletniego konkurenta, DC Comics.

Inne Wiki

Losowa wiki