Fandom

Thor Wiki

Marvel Studios

286stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Marvel Studious
Marvel-studios.jpg
Data założenia 1993
Lokalizacja USA
Dyrektor Kevin Feige
udziałowcy Marvel Entertainment
Produkty Filmy

Marvel Studios - amerykańska wytwórnia telewizyjno-filmowa, w latach 1993-1996 funkcjonująca pod nazwą Marvel Films. Wytwórnia ta jest zależna od Marvel Entertainment, spółki, która od grudnia 2009 roku jest własnością The Walt Disney Company. W skład Marvel Studios wchodzi kilka podmiotów: Marvel Television, Marvel Animation, Marvel Music, MVL Productions i MLG Productions.

Informacje

Wśród wielu animowanych, telewizyjnych, filmowych i muzycznych wydawnictw, studio zajmuje się głównie czterema multifimowymi franczyzami: X-Men, Spider-Man i Fantastyczna Czwórka - w ich przypadku odpowiada za współprodukcję oraz Marvel Cinematic Universe, które sama produkuje. Marvel Studios wydała dziesięć filmów od 2008 roku w ramach Marvel Cinematic Universe: pierwszym jest Iron Man (2008), najnowszym, Avengers: Czas Ultrona (2015) oraz serial Agenci T.A.R.C.Z.Y. (2013-2014). Produkcje Marvel Studios w ramach Marvel Cinematic Universe cechuje wspólna ciągłość akcji.

Dystrybucją filmów Marvel Cinematic Universe zajmuje się Walt Disney Studios Motion Pictures i Universal Pictures, w przypadku solowych filmów o Hulku.

Do 2012 roku (a konkretnie do filmu Ghost Rider 2) wszelkie produkcje z wyjątkiem Fantastycznej Czwórki były tylko z napisami i lektorem, a od Avengers wszystkie filmy oprócz Wolverine'a są dodatkowo dostępne w dubbingu.

Inne Wiki

Losowa wiki