Fandom

Thor Wiki

Midgard

287stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Midgard
Midgard.JPG
Galeria Galeria

Midgard (zangielszczona wersja staronordyckiego Miðgarðr, tł. zamknięty wewnątrz) - kraina ludzi, z której pochodzą między innymi: Jane Foster, Darcy Lewis, Erik Selvig oraz Mściciele.

Historia

Mitologia

W mitologii nordyckiej Midgard oznacza jeden z dziewięciu światów wewnątrz starożytnego drzewa świata, Yggdrasil. Znajduje się on na środku nieprzebytego oceanu, w którym żyje ogromny wąż morski Jormungand. Potwór ów jest tak wielki, że jego zwoje otaczają cały świat, a on pożera swój własny ogon.

Według przekazów Midgard znajduje się dokładnie pomiędzy piekłem (Nilfheim) a niebem (Asgard). Ten świat został stworzony ze szczątków olbrzyma Ymira, zabitego przez trzech synów Borra: Odyna, Wili'ego i We. Z jego ciała powstała ziemia, z kości - góry, z zębów i szczęk - kamienie i skały, z czaszki zaś - sklepienie nieba. Brwi Ymira posłużyły za wał chroniący Śródziemie przed atakami innych olbrzymów i falami z chaotycznej kipieli Jormunganda. Midgard był połączony z Asgardem tęczowym mostem Bifrost, którego strzegł bóg Heimdall.

Jak mówi legenda, kraina ta zostanie zniszczona, kiedy nadejdzie Ragnarök, ostateczna bitwa rozstrzygająca losy świata. Wówczas to Jormungand wyłoni się z wody zatruwając swym jadem wszystkie ziemie i morza. Koniec świata przyniesie również niemal całkowite zniszczenie wszelkiego życia, a Midgard pogrąży się w odmętach nieskończonego oceanu.

Inne Wiki

Losowa wiki