FANDOM

Miecz Heimdalla
Miecz Heimdalla
Galeria Galeria

Miecz Heimdalla - niezwykła broń będąca w posiadaniu Heimdalla, strażnika Bifrostu. Nic nie wiadomo o jego pochodzeniu ani o jego twórcach. Kiedy bóg z niego nie korzysta, podpiera się na nim i obserwuje Wszechświat.

Opis

Wygląd

Miecz jest dość długi, ponieważ Heimdall może się swobodnie na nim opierać, nie schylając się. Jego ostrze wykonane jest ze specjalnej asgardzkiej stali o brązowo-złotym kolorze. Jego rękojeść jest brązowa ze złotymi wykończeniami z obu stron. Widnieją na niej liczne wzory.
Images

Wygląd miecza Heimdalla

Właściwości

Choć ten miecz przypomina wiele innych, jakie można spotkać w Asgardzie, jest inny. Powierzany jest Strażnikowi Bram i jedynie Wszechojciec poza nim potrafi się nim posługiwać. Jest kluczem do otworzenia Bifrostu, czyli portalu do innych krain. Umieszcza się go na specjalnym piedestale w obserwatorium, co powoduje uwolnienie jego magii. Raczej nie używa się go w walce.

Historia

Thor

Heimdall podpierał się na mieczu, podczas gdy Thor z przyjaciółmi podążał do niego, aby namówić go na otworzenie bramy do Jotunheimu. Strażnik zgodził się i użył miecza, by umożliwić im podróż.

Odyn użył miecza, by również otworzyć bramę do krainy Olbrzymów i zabrać stamtąd lekkomyślnego syna. Po powrocie wściekły na Thora rzucił broń Heimdallowi.

Trzecią podróż do Jotunheim odbył sam Loki, by sprzymierzyć się z Laufey'em w swoim zdradzieckim spisku. Heimdall niestety nie mógł go dojrzeć.
Thor-heimdall1

Heimdall uruchamiający Bifrost

Kiedy Sif oraz Trzech wojowników zbuntowali się przeciwko Lokiemu, chcieli wyruszyć na Ziemię po Thora. Strażnik odpowiedział im, że nie może złamać przysięgi wierności i odchodzi na most. Miecz jednak nadal jest umieszczony w piedestale i bez fizycznej pomocy boga sam otwiera Bifrost.

Loki po odkryciu zdrady strażnika odbiera mu jego tytuł i obywatelstwo Asgardu. Ten wtedy próbuje zaatakować regenta swoim mieczem, ale bóg kłamstw go zamraża.

Słysząc wołanie przyjaciół o pomoc, Heimdall oswabadza się z lodu i zabija Jotunów stojących przy nim na straży. Udaje mu się otworzyć most, lecz upada pod wpływem doznanych ran.

Ranny strażnik nie mógł zapobiec zniszczeniu Bifrostu, lecz po tych wydarzeniach nadal czuwa, wspierając się na swym potężnym mieczu.

Thor: Mroczny świat

Po odbudowaniu Bifrostu zarówno most, jak i miecz były używane non stop. Przenosiły Einherjar wraz z dowódcami między wieloma światami. Po zakończeniu wojny sprowadził Thora, Sif, Volstagga, Fandrala i Einherjar wraz z jeńcami do Asgardu.

Podczas ataku Mrocznych Elfów, Heimdall użył miecza, aby aktywować barierę ochronną nad pałacem królewskim. Została ona jednak szybko zniszczona przez Przeklętego.

Heimdall again

Heimdall mówiący o zdradzie

Miecz znajdował się cały czas w swoim piedestale aż do czasu, gdy strażnik poinformował Odyna o zdradzie. Mówiąc, że zdrajcą jest on sam, uniósł ten miecz by się bronić w razie ataku.

Ciekawostki

Inne Wiki

Losowa wiki