Fandom

Thor Wiki

Nick Fury (film)

286stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Rzeczywiście, tak się czuję. Grozisz mojej planecie wojną. Kradniesz źródło mocy, nad którym nie masz kontroli. Gadasz o pokoju, a zabijasz dla zabawy. Przyparłeś mnie do muru, to prawda. Możliwe, że tego pożałujesz.

Nick Fury, Avengers

Nick Fury
Nick Fury AOU Poster Crop.jpg
Płeć Mężczyzna
Status Żyje
Pochodzenie Ziemia
Miejsce urodzenia Ziemia
Zawód Szef bazy w Nowym Jorku
Wystąpienie
Aktor Samuel L. Jackson
Galeria Galeria

Nick Fury - Były szef organizacji T.A.R.C.Z.A.. W chwili obecnej ukrywa się. Wszyscy biorą go za martwego. W ekranizacjach filmowych zagrał go Samuel L. Jackson.

Opis

Wygląd

Nick Fury ma ciemną karnację, piwne oczy i ciemną brodę; jest łysy. Ma na sobie ciemną kurtkę, a pod nią granatowy strój ze skórzanym pasem. Posiada także na rękach ciemne, skórzane rękawice i mankiety. Na lewym oku nosi czarną przepaskę.

Osobowość

Nick Fury to stanowczy i konsekwentny człowiek. Jest też oczywiście odważny.

Relacje

Przyjaciele i sojusznicy:

Wrogowie:

Historia

Thor

Fury spotkał się z Erikiem Selvigiem i zaproponował mu, by pomógł T.A.R.C.Z.Y. w badaniu Tesseractu.

Avengers

Nick Fury przybył do odległego ośrodka badawczego o nazwie Projekt P.E.G.A.S.U.S. w celu skontrolowania badań nad Tesseractem. Nagle z portalu wytworzonego przez artefakt wyłonił się Loki, który zahipnotyzował Selviga i kilku agentów (w tym Clinta Bartona). Następnie uciekł ze źródłem niewyczerpalnej energii, a agent ruszył za nim i cudem zdążył przed zawaleniem się budynku.
Samuel-l-jackson-as-nick-fury-in-the-avengers.jpg

Fury rozmawiający z Rogersem

Przywódca agentów postanowił uruchomić inicjatywę Avengers. Sam poszedł do Stevea Rogersa i wysłał innych agentów do Tonyego Starka i Bruca Bannera. Loki niedługo potem dał swój pierwszy publiczny występ i został zatrzymany.

Nick próbował stłumić rosnące napięcie na statku, ale jedynie problemy się nasiliły, gdy kilku Avengersów odkryło projekt o nazwie Faza Druga. Podczas kłótni, statek został zaatakowany przez podwładnych boga kłamstw. Fury wrócił na posterunek na moście, by przejąć dowództwo i przyczynił do odpierania napaści.

Rocketlauncher-2.jpg

Nick próbujący zatrzymać odrzutowiec z bombą

Po walce, Fury znajduje rannego Coulosna. Postanowił wykorzystać jego ofiarę do połączenia Mścicieli. Pomimo wątpliwości plan zadziałał, a drużyna wyruszyła w poszukiwaniu Lokiego. Rda Bezpieczeństwa Świata wydała rozkaz zniszczenia Nowego Jorku. Fury próbował temu zapobiec, ale nie udało mu się.

Grupa Avengers ostatecznie zwyciężyła. Bunt Furyego przeciwko Radzie nie został zapomniany, ale jego metody działania uratowały świat. Postanowił wezwać ponownie Avengersów, gdyby znowu coś zagrażało światu.

Avengers: Czas Ultrona

Avengers Age of Ultron 139.png

Nick w domu Bartona

Nick Fury pojawił się w domu Bartona, by przekonać Avengers, że trzeba walczyć z Ultronem i udało mu się to.

Następnie pomógł ratować meszkańców Sokovii, z latającego miasta.

Zobaczyliśmy go na końcu filmu. Okazało się, że jest szefem nowej bazy Mścicieli.

Inne Wiki

Losowa wiki