Fandom

Thor Wiki

Nidavellir

286stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Nidavellir
Nidavellir 2.jpg
Galeria Galeria

Nidavellir - w mitologi nordyckiej jeden z Dziewięciu Światów, znany jako ojczyzna Krasnoludów. Znajdował się na środkowym poziomie Yggdrasilu razem z Midgardem i Svartalfheimem. Kraina ta nie posiadała władcy lub był on nieznany z imienia. Dotychczas nie ukazano jej w filmach o Thorze.

Historia

Mitologia

W mitologi skandynawskiej świat ten nie był zbyt znany, mało tego sławę odebrał mu Svartalfheim - niektórzy sądzili, że to właśnie tam mieszkały Krasnoludy. Nidavellir był jedną z tych dobrych krain, które nie były zamieszkane przez potwory lub inne poczwary. Uważano, że jest to miejsce, gdzie natura była zadbana i nie było tam śladów życia. W rzeczywistości prawdziwe życie planety toczyło się pod ziemią, gdyż to właśnie tam Krasnoludy zakładały swoje słynne na cały Kosmos kuźnie. Działo się tak, ponieważ głęboko pod powierzchnią ziemi stworzenia te miały dostęp do lawy drzemiącej we wnętrzu krainy. Osiągana przez nią wysoka temperatura ułatwiała im obróbkę cennych kruszców. Krasnoludy były również szkaradne, przez co wolały ukrywać się głęboko, niż pokazywać swą brzydotę światu. Wnętrze Nidavelliru było pełne najróżniejszych bogactw, przez co Krasnoludy stały się najbogatszymi stworzeniami we Wszechświecie.

Inne Wiki

Losowa wiki