Fandom

Thor Wiki

Obserwatorium Heimdalla

287stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Obserwatorium Heimdalla
Obserwatorium Heimdalla 3.png
Galeria Galeria

Obserwatorium Heimdalla - budynek, w którym urzęduje Strażnik Bram, Heimdall. Służy on do otwierania Bifrostu i przenoszenia Asgardczycy między Dziewięcioma Światami. Nikt poza  Strażnikiem Bram nie może tam przebywać na stałe.

Lokalizacja

Obserwatorium znajduje się na samym końcu Bifrostu, nad asgardzkim wodospadem, poza bramami miasta. Aby się tam dostać, Asgardczycy używają koni, gdyż trzeba pokonać całkiem spory kawałek mostu.

Wygląd

Budynek ma kształt ogromnej kopuły z ostrym "dziobem" na środku. Z tyłu znajduje się brama, do której skierowany jest Bifrost, po bokach zawiasy przytrzymujące budynek do podstawy, które jednocześnie umożliwiają obracanie kopuły wokół własnej osi oraz zmianę kątu jej nachylenia, a z przodu wielkie okno służące Heimdallowi do obserwowania Wszechświata. Całość ma kolor starego złota i jest umieszczona na podstawie, która prawdopodobnie chroni ją przed upadkiem z wodospadu.

Wnętrze kopuły jest pokryte kołami, przypominającymi koła od karety, ze złotymi otworami na środku. Jest ono również w barwie starego złota, choć czasem zmienia się ona na brąz. Posadzka jest brązowa i wypolerowana tak, że można się w niej przejrzeć jak w lustrze. W centrum znajdują się złote schody, na których umieszczony jest piedestał, do którego wsadza się Miecz Heimdalla.

Właściwości

Kiedy Heimdall umieszcza swój miecz na piedestale, pojawiają się wyładowania elektryczne przypominające pioruny, które kierują się do złotych otworów na ścianach kopuły. Uruchamia to mechanizm powodujący szybkie wirowanie budynku wokół własnej osi, który następnie ustawia "dziób" zgodnie z linią mostu, powodując przedłużenie go. Potem wystarczy już tylko wejść w utworzony tunel.

Thor

Heimdall w Obserwatorium wpuścił Thora, Lokiego, Sif oraz Trzech wojowników do Jotunheim, aby dowiedzieli się, dlaczego Jotunowie próbowali skraść Szkatułę wiecznej zimy. Następnie tą drogą wysłał Odyna, który chciał powstrzymać syna. Wszechojciec aktywował działanie kopuły swoim Gungnirem i wysłał starszego syna na wygnanie.

Następnie ponownie do Jotunheim podróżował Loki, by nawiązać sojusz z Laufey'em. Kiedy Heimdall odkrył jego zamiary, wysłał Sif oraz Trzech wojów, aby sprowadzili z powrotem Thora. Loki zamroził go i wpuścił Jotunów do Asgardu. Kiedy Strażnik już się oswobodził, wpuścił przyjaciół przebywających na Ziemi do miasta.

Loki aktywował Obserwatorium, po czym zamroził je, by nie można było przerwać połączenia Asgardu z Jotunheim, dzięki czemu kraina zostałaby zniszczona. Thor jednak powstrzymał go, przerywając most, przez co Obserwatorium również zostało zniszczone.

Thor: Mroczny Świat

Po odbudowaniu Bifrostu przez Tesseract Obserwatorium wyglądało i działało tak samo sprawnie jak poprzednio. Służyło ono do przenoszenia wojsk asgardzkich między Dziewięcioma Światami. Po zakończeniu wojny wszyscy wojownicy wraz z jeńcami powrócili do Asgardu.

Podczas ataku Mrocznych Elfów budynek nie ucierpiał, lecz kiedy Heimdall zrozumiał, że nie da rady zlokalizować wroga, opuścił go, ponieważ dalsze stanie na straży według niego nie miało sensu.

Heimdall wezwał do siebie Odyna, by dać pozostałym czas na ucieczkę z miasta. Poinformował on wtedy króla o zdradzie informując również, że zdrajcą jest on sam. Wtedy przybył jeden z generałów, Tyr, mówiąc, że Jane została porwana.

Inne Wiki

Losowa wiki