Fandom

Thor Wiki

Sleipnir (mitologia)

288stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Sleipnir
Sleipnir by n0m1-d72vc5b.png
Pseudonimy Slejpnir
Płeć Mężczyzna
Status Długowieczny
Pochodzenie Asgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
  • Podróżowanie po piekle
  • Możliwość latania i chodzenia po wodzie
Wystąpienie
  • Mitologia nordycka
  • Komiks
  • Thor
Galeria Galeria
 Sleipnir (Slejpnir) - ośmionogi koń Odyna, dziecko Lokiego. Sleipnir potrafi poruszać się po ziemi, wodzie, w powietrzu i po piekle.

Opis

Wygląd

Sleipnir miał siwe ubarwienie, na zębach wygrawerowane runy. Jednak najbardziej charakterystyczną cechą rumaka było to, że miał osiem nóg.

Umiejętności

Sleipnir był najlepszym i najszybszym rumakiem bogów. Potrafił poruszać się w powietrzu i po wodzie. Kto dosiadł Sleipnira był w stanie odnaleźć także drogę do zaświatów. Dosiadłszy Sleipnira w zaświaty udał się nie tylko jego właściciel, Odyn, ale także Hermod.

Historia

Mit o narodzeniu Sleipnira

Loki przemienił się w klacz, by odciągnąć od pracy konia imieniem Swadelfari. Koń ten pomagał swemu panu – wielkoludowi, który zobowiązał się odbudować w ciągu jednej zimy mury Asgardu, twierdzy mającej bronić bogów przed szronowymi i górskimi olbrzymami. Gdyby mu to się udało, otrzymałby w nagrodę Freję. Ostatniego dnia została jeszcze do wstawienia brama. Loki rżeniem zwabił ogiera i uciekł z nim, co zapobiegło utracie przez Asów pięknej bogini. Po jakimś czasie Loki powrócił do Asgardu prowadząc ośmionogiego siwej maści konia, Sleipnira i podarował go Odynowi. Sleipnir nigdy nie zawiódł swego pana i wiernie mu służy.

Ciekawostki

  • Sleipnir pochodzi ze staroislandzkiego słowa, oznaczającego ślizganie się.

Inne Wiki

Losowa wiki