FANDOM

Svartalfheim
Svartalfheim1.png
Galeria Galeria

Svartalfheim - w mitologi nordyckiej siedziba Mrocznych elfów. Jest jedną z najmniej opisanych krain, dlatego występują pewne nieścisłości dotyczące ich mieszkańców (niektórzy uważają, że były nimi Karły, ale nie zgadza się to z innymi światami). Położony we wnętrzu ziemi, pomiędzy Midgardem a Niflheimem; w ekranizacji filmowej zaś była to siedziba (schronienie) Malekitha i Mrocznych elfów.

Historia

Mitologia

Dano tę mroczną krainę Mrocznym elfom, aby nigdy więcej nie lękały się światła słonecznego. Zasiedliły one wykute w skale tunele i korytarze Svartalfheimu, zakładając królestwa oświetlane blaskiem złota i kryształu górskiego. Elfy, podobnie jak karły, okazały się doskonałymi górnikami, jubilerami i złotnikami, dlatego bogowie podarowali im podziemne złoża metali i kamieni szlachetnych. Każde osiedle tego ludu było zadymione oparami wydobywającymi się z pieców hutniczych, a odgłosy kucia nigdy się nie kończyły. Najznamienitszy z wykutych w skałach pałaców Svartalfów został zbudowany na polach Nidu przez króla Sindri'ego.

Thor: Mroczny świat

2ds04s6.png

Filmowy wygląd Svartalfheimu

Malekith przebudził się w Svartalfheimie, gdy wyczuł, że Eter się uaktywnił. Wtedy to przekształcił Algrima w Przeklętego i wysłał do Asgardu. Po ucieczce Malekitha i Kurse'a do Svartalfheimu dotarli Thor, Loki oraz nieprzytomna Jane Foster w zarekwirowanym statku. Tam Malekith wchłonął Eter a asgardcy bracia walczyli z Algrimem. Loki go pokonał, ale jednocześnie został ciężko ranny i zginął jako bohater.

Ciekawostki

Inne Wiki

Losowa wiki