Fandom

Thor Wiki

Sygin (mitologia)

289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Sygin
A9a6a84b562053729be4a615bb40f7b7.jpg
Płeć Kobieta
Status Długowieczna
Rodzina
Pochodzenie Asgard
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
Wystąpienie Mitologia nordycka
Galeria Galeria

Sygin - w mitologii nordyckiej żona boga kłamstw, ognia i oszustw, Lokiego. Według niektórych źródeł jej imię można tłumaczyć jako "Dawczyni Zwycięstw".

Opis

Osobowość

Sygin, mimo okropnych wybryków swojego męża pozostawała mu wierna i niewątpliwie kochała go, o czym świadczy jej postawa po pojmaniu Lokiego. Mogła stanowić swojego rodzaju wzór żony dla nordyckiego społeczeństwa.

Rodzina

Podobnie jak niewiele wiadomo o samej Sygin, mało również wiemy o jej rodzinie. Jedynymi znanymi jej członkami są Loki (mąż) oraz Vali i Narfi (synowie). Według niektórych podań była pierwszą żoną boga kłamstw, a według innych - drugą, zaraz po Angrbodzie.

Historia

Mitologia

Ważniejszą rolę Sygin odgrywa po schwytaniu jej męża Lokiego, gdy bogowie dowiedzieli się, iż jest on odpowiedzialny za śmierć Baldura. Podczas, gdy bóg kłamstwa jest przykuty łańcuchami do skały, bogini trzyma nad jego głową kielich (lub dzban - różnica wersji mitu), chroniąc jego twarz przed kapiącym jadem węża. Niestety, naczynie po pewnym czasie się napełnia, więc kobieta musi je opróżnić, a jad leje się prosto na głowę Lokiego, który szarpie łańcuchami tak mocno, że wywołuje trzęsienia ziemi. Tak będzie aż po Ragnarok.

Ciekawostki

  • Chociaż nie jest to określone w żadnym z mitów, ludzie często traktują Sygin jako boginię wierności. Świadczy o tym jej miłość i zaangażowanie w stosunku do Lokiego.

Inne Wiki

Losowa wiki