Fandom

Thor Wiki

Thor (film)

289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Dotykam bardzo lekko, ale to się nie włącza!

Thor, Thor: Mroczny świat

Thor Odinson
Avengers-aou 2015 04 thor.jpg
Pseudonimy Donald Blake, Bóg Piorunów, Syn Odyna, Księżniczka
Płeć Mężczyzna
Status Żyje
Rodzina
Pochodzenie Asgard
Miejsce urodzenia Asgard
Zawód Książę Asgardu
Zdolności
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Długowieczność
  • Nadludzka szybkość
  • Szybka regeneracja
  • Nadludzki refleks
  • Za pomocą Mjölnira:
  • Kontrola nad pogodą
  • Latanie
  • Wchłanianie energii
  • Teleportacja
  • Manipulacja piorunami
Broń Mjölnir
Wystąpienie
Aktor Chris Hemsworth

Dakota Goyo

Galeria Galeria
 Thor jest bogiem piorunów opartym na nordyckim mitologicznym bóstwie o tej samej nazwie. Jest samozwańczym obrońcą Ziemi i członkiem grupy zwanej Avengers. W ekranizacjach filmowych zagrał go Chris Hemsworth.

Opis

Wygląd

Thor ma długie blond włosy, krótką brodę i niebieskie oczy. Jest umięśnionym i dobrze zbudowanym mężczyzną. Ubrany jest w srebrną zbroję połączoną z długimi przylegającymi do rąk rękawami, czerwoną peleryną i niebieskimi spodniami. Jego bronią jest Mjölnir. Na początku pierwszego filmu nosił taki sam hełm jak w serialach animowanych Marvela, w których się pojawia postać Thora, lecz po scenie z przerwanej koronacji Thora na króla Asgardu, hełm nie był już więcej pokazany.

Na Ziemi ubiera się w czerwony płaszcz, spodnie i granatową koszulę. Jego włosy są spięte z tyłu głowy.

Osobowość

Thor jest szlachetnym wojownikiem i człowiekiem honoru. Odczuwa niechęć do nauki i technologii ludzi. Na początku był arogancki, pewny siebie i szukał bitew, by pokazać swoją siłę i męstwo. Był krótkowidzem, działając pod wpływem impulsu. Za swoje czyny i niewybaczalne zachowanie, Odyn zesłał go do Midgardu ( Ziemię) pozbawiając go również praw, tytułów i uprawnień dopóki nie okaże się godnym swojej mocy. Gdy to się stało dziękował ojcu za lekcję.

Relacje

Przyjaciele i sojusznicy:

Wrogowie:

Historia

Thor

W Asgardzie odbywała się uroczystość koronacji Thora. Gdy Odyn miał nazwać syna królem, wyczuł Jotunów, którzy wkradli się do Asgardu i chcieli wykraść Szkatułę wiecznej zimy. Wszechojciec, i jego synowie przbyli do skarbca, aby zobaczyć Olbrzymy zabite przez Destroyera. Thor twierdził, że trzeba wysłać armię do Jotunheimu. Ojciec jednak nie zgodził się. Później bóg piorunów zgromadził przyjaciół - Sif i Trzech wojów oraz młodszego brata Lokiego, aby wybrali się do krainy gigantów, dowiedzieeli się, dlaczego chcieli wykraść szkatułę i jak się dostali do Asgardu. Przekonali Heimdalla, wojownika, który strzeże Bifrostu. Thor i jego sojusznicy odwiedzili Jotunheim i przesłuchali Laufey'ego. Duma syna Odyna zmusiła go do rozpoczęcia walki z Jotunami. Odyn uratował synów i resztę przed potworami. Doprowadziło to do wojny między Asgardem a Jotunheimem. W ramach kary Wszechojciec pozbawił księcia Asgardu młota Mjölnira, boskości oraz tytułów. Został również wygnany na Ziemię, gdzie był zmuszony żyć jako śmiertelnik. Thor wylądował w Nowym Meksyku i został potrącony przez vana prowadzonego przez Jane Foster, Erika Selviga i Darcy Lewis.
Thor-thor-2011-16363700-480-320.JPG

Odyn skazujący Thora na wygnanie

Gromowładny podsłuchał rozmowę dwóch mężczyzn, którzy mówili o satelicie na środku pustyni. Zdał sobie sprawę, że jest to w rzeczywistości Mjölnir. Thor został oskarżony o byciu szalonym przez Selviga z powodu twierdzenia, że jest synem Odyna i przez to został zmuszony ich opuścić. Wykorzystał swoje umiejętności wojownika, aby walczyć z agentami T.A.R.C.Z.Y. Lecz gdy próbował podnieść młot, on uznał go za niegodnego. Książę został uwięziony przez Phila Coulson'a. Wtedy przybył Loki, który powiedział, że ojciec nie żyje, a wygnanie go jest warunkiem rozejmu z Jotunami. Bóg piorunów wszedł w stan depresji, dopóki nie uwolnił go Selvig, który powiedział, że Thor jest byłym lekarzem o imieniu Donald Blake. Gromowładny wrócił do Jane i oddał jej zeszyt z notatkami jej badań, które T.A.R.C.Z.A ukradła. Następnie syn Odyna wyjaśnił jej swoją boskość, dziewięć światów i po raz pierwszy poczuł się jak śmiertelnik.
Thor-thor-2011-21237624-500-277.JPG

Thor tłumaczący Jane rozmieszczenie dziewięciu światów

Sif i trzech wojów przybyli na Ziemię, aby zabrać księcia z powrotem do Asgardu. W tym czasie Loki wysyłał Niszczyciela, aby zabił brata i zrównał z ziemią miasteczko. Kobieta i jej drużyna nie dali rady go pokonać, dlatego Thor ofiarował swoje życie Niszczycielowi, aby uratować Ziemię. Maszyna zabiła śmiertelną postać Gromowładnego poprzez uderzenie go metalową ręką. To wydarzenie przywróciło jego godność, boskość, tytuły oraz władzę nad Mjölnirem. Bóg piorunów pokonał Destroyera i obiecał Coulsonowi sojusz. Thor chciał wrócić do Asgardu, ale zanim to zrobił, obiecał Jane, że wróci do niej i pocałowali się na pożegnanie. Książę Asgardu odkrył spisek Lokiego i walczył z nim na Bifroście, który niszczył krainę Olbrzymów. Gromowładny zniszczył Bifrost, aby uratować Jotunheim. Odyn przybył w samą porę i uratował synów od upadku w przestrzeń. Loki widząc swoje czyny, które nie przyniosły mu szacunku, zdecydował się popełnić samobójstwo i spaść w przepaść. Długo przechodził żałobę po śmierci brata.
Destroyer 1.jpg

Thor idący w stronę Destroyera

Thor: Mroczny świat Prelude #1

Heimdall zauważył, że zniszczenie Bifrostu Zmieniło równowagę sił w dziewięciu światach... i światów poza Yggdrasil.

Thor zdał sobie sprawę, że ratując Jotunheim, osłabił inne wymiary. Odyn wskazał, że wszechświat jest teraz bliżej Ragnaröku. Gdy Wszechojciec postanowił spotkać się z Tyrem, Strażnik mostu zapytał księcia, czy chce wiedzieć, co się dzieje z Jane. Bóg stwierdził, że chciałby wiedzieć, ale nie w tej chwili.

Rok później matka odkryła, że Loki żyje i poszukuje Tesseractu. Heimdall potwierdził to, że kłamca żyje i poinformował Thora, że poszukiwania Tesseractu doprowadziły go na Ziemię. Gromowładny postanowił powstrzymać brata, ale nie mógł, ponieważ Bifrost został zniszczony. Jednak ojciec znał inny sposób. Użył ciemnej energii i wysłał Thora na Ziemię.

Avengers

Kiedy odkrył, że Loki żyje i jest na Ziemi, Odyn wysyłał go do Midgardu za pomocą mrocznej energii, aby powstrzymał brata. Bóg wylądował na odrzutowcu, w którym bóg oszustw miał być zaprowadzony na Helicarrier'a, w którym czekała na niego gotowa cela. Thor próbował przekonać brata, aby porzucił swoje plany i wrócił z nim do domu, do Asgardu z Tesseractem. Iron Man zaatakował go, by nie zabrał więźnia. Kiedy Kapitan Ameryka zainterweniował, prosił Thora, aby odłożył Mjölnir. W odpowiedzi Gromowładny uderzył młotem, a Steve zablokował je swoją tarczą. Dysk pochłonął moc uderzenia. Książę Asgardu zszokował się. W końcu się zorientował, że mają ten sam cel.
Picture9.jpg

Thor na statku

Wrócili do Helicarrier'a, gdzie Loki został zamknięty w celi. Thor podkreślił, że jego brat jest niestabilny, ale nadal jest jego przyrodnim bratem. Później poprosił, żeby przenieśli Jane w bezpieczne miejsce. Nick Fury zapytał boga, czy jest zdolny do torturowania syna Laufeya w celu wydobycia z niego planów. Potem przybyli pomocnicy Lokiego, by mu pomóc. Wysadzili jeden z silników statku. Bóg oszustw wyzwolił z Bruca Hulka. Thor walczył z potworem, ponieważ jako jedyny dorównywał mu siłą. Gdy wyrzucił bestę ze statku, poszedł się upewnić, czy jego brat nadal jest w swojej celi. Gdy dotarł tam, zobaczył, że cela jest otwarta, a z niej wychodzi syn Laufeya. Thor rzucił się na niego, ale to była iluzja. Loki zamyknął brata w celi. Wtedy wkroczył Coulson z pistoletem wykonanym z pozostałości Niszczyciela. Bóg zabił go swoim berłem i wyrzucił Thora ze statku.
Thor Avengers 02.jpg

Thor zamknięty w celi

Udało mu się rozbić szybę wzamknięciu i szybko z niej uciec. Po odzyskaniu sił poleciał do Nowego Jorku, aby zmierzyć się z bratem. Loki zbudował na wieży Starka portal umożliwiający Chitauri przybycie na Ziemię. Thor ponownie próbował przekonać brata, aby zatrzymał Chitauri. Kłócili się. Bóg psot wykorzystał chwilę niuwagi brata i uciekł na statku Chitauri. Syn Odyna połączył siły z resztą Avengers'ów i zaczął walczyć z Chitauri. Kapitan Ameryka nakazał Thorowi użyć swoją moc, aby powstrzymać napływ wrogów nadchodzących przez portal. Następnie powrócił do walki raz jeszcze i pomógł Hulkowi zniszczyć Lawiatana. Chwilę później Iron Man wysyłał pocisk jądrowy w portal i wysadził główne zasilanie armii, gdy Czarna Wdowa zamykała portal.
Team assemble.jpg

Avengersi pokonują Lokiego

Kiedy kryzys się skończył, Thor zabrał brata razem z Tesseractem do Asgardu, otwierając portal w Central Parku.

Thor: Mroczny świat Prelude #2

Po połączeniu Avengers w celu przeciwdziałania pozaziemskiej inwazji na Nowy Jork, Thor wrócił z Lokim i Tesseractem do Asgardu, zostawiając brata twarzą w twarz z sprawiedliwością i używając Tesseractu by odbudować Bifrost. Później Gromowładny bóg z jego kolegami, w tym Sif, Trzema Wojami i Einherjar pomogli chronić Dziewięć Światów i dołączyli do walki z Marauders, którzy zaatakowali Vanaheim.

Thor : Mroczny świat

Sif i Trzech wojów walczyli o pokój w Vanaheimie, zanim Gromowładny zniszczył Kronana jednym uderzeniem młota i przerażeni Marauder poddlai się. Po bitwie Thor powiedział Hogunowi, że może zostać ze swoimi ludźmi, bo Asgard może poczekać. Kilka godzin później, kiedy Odyn obserwował asgardzkich żołnierzy trenowanych przez Lady Sif, bóg piorunów spokojnie z nim porozmawiał. Król Asgardu nalegał, aby syn teraz objął tron, ale odmówił. Podczas trwania uroczystości, Thor był samotny widząc wszystkich dobrze bawiących się, podczas gdy jemu brakowało Jane. Opuścił obchody, aby pójść do Heimdalla i zapytać się go co z jego ukochaną. Gdy rozmawiał ze strażnikiem o Koniunkcji, obrońca mostu sprawdzał co z astrofizykiem, ale nie widział jej, więc książę wyruszył na Ziemię.
Thor Mroczny Swiat.JPG

Thor rozmawiający z Odynem

Thor przybył na Ziemię i znalazł Jane z Darcy i Ianem Boothby. Ukochana podeszła do niego i uderzyła go dwa razy. Pierwszy by sprawdzić czy jest prawdziwy, a drugi, dlatego że nie przyszedł jej odwiedzić gdy był w Nowym Jorku. Syn Odyna powiedział jej, że nie miał czasu przybyć na Ziemię, ponieważ musiał zaprowadzić pokój w królestwach. Gdy kobieta miała być aresztowana Eter odepchnął policjanta. Thor nie wiedząc co to było zabrał ją do Asgardu, by została zbadana przez Eir. Gdy przybył Odyn i zobaczył ją był zły, że jego syn przyprowadził kobietę do Asgardu. Zażądał, żeby odesłać dziewczynę na Ziemię, ale kiedy Einhejar próbował ją dotknąć Eter go odepchnął. Wszechojciec rozpoznał moc i wyjaśnił historię Mrocznych elfów parze kochanków, zgadzając się, że kobieta powinna zostać w Asgardzie. Następnego dnia rano, gdy Thor i Jane obudzili się, astrofizyk była zdumiona widokiem domu bogów. Później poszli na spacer i bóg wyjaśnił jej historię Koniunkcji. W tym czasie, w lochach Przeklęty zniszczył swoją celę i uwolnił jeńców. Gromowładny udał się tam by zatrzymać ich. Wrócił, by sprawdzić co się dzieje z jego matką i ukochaną, ale znalazł tę pierwszą martwą. Z furią zaatakował Malekitha, ale Mroczny Elf uciekł z pomocą Kurse'a, lecz wcześniej Mjölnir ugodził go w prawą stronę twarzy pozostawiając bliznę. W nocy on i cały Asgard uczestniczyli w pogrzebie Friggii i poległych żołnierzy.
592x0.JPG

Thor, Jane i mieszkańcy Asgardu na pogrzebie Friggi

Thor próbował porozmawiać z ojcem i przekonać go do wyruszenia do Svartalfheimu ale Odyn odmówił. Heimdall, Volstagg, Fandral i Sif zgodzili się pomóc księciu w zabraniu Jane i Lokiego z Asgardu. Syn Odyna odwiedził przyodniego brata i poprosił, żeby z nim wyruszył po zemstę. Bóg piorunów wymyślił plan, aby pokonać Maelkitha. Chciał podążyć za nim do Svartalfheimu, zmusić go by wyjął eter z Jane, a następnie zniszczyć broń.

Po brawurowej ucieczce, Thor i Loki dotarli do Svartalfheimu w zarekwirowanym statku asgardzkich wojowników, a Jane, która była również z nimi leżała nieprzytomna. Gdy odnaleźli Mroczne Elfy, Loki oszukał istoty, wierzące w to , że odciął rękę boga grzmotów, a następnie zwrócił się do nich z kobietą. Malekith przystąpił do wyodrębnienia eteru z niej, a gdy to zrobił, bracia ujawnili podstęp, aby zniszczyć artefakt, ale próba nie powiodła się i elf wchłonął broń. Podczas bitwy, bracia walczyli z Algrimem. Loki pokonał go, ale jednocześnie został ciężko ranny. Thor podszedł do umierającego brata po walce i obiecał powiedzieć ojcu, że zginął jako bohater.
Svartalfheim 3.jpg

Loki i Thor w Svartalfheimie

Thor i Jane, dotarli z powrotem na Ziemię, gdzie połączyli siły z Dr. Slevigiem i stażystami, aby powstrzymać mrocznego elfa w pogrążeniu kosmosu w ciemności. Chociaż walka była długa i trudna, wiedza astrofizyków ostatecznie pomogła pokonać Malekitha, przerzucając go z powrotem do Svartalfheimu gdzie został zgnieciony przez swój własny statek. Jako obrońca Asgardu był zobowiązany stawieniu czoła swojmu zdradzieckiemu działaniu i został zmuszony opuścić swoją miłość i wrócić do domu. Odyn przebaczył synowi. Thor poprosił go, aby mógł wrócić do Jane. Chciał oddać Mjölnir, ale król pozwolił mu go zatrzymać. bóg nie wiedział, że Loki był pod iluzją Wszechojca. W scenie po napisach Gromowładny spotyka się z ukochaną.

Avengers: Czas Ultrona

​Wkrótce...

Ciekawostki

  • Zanim Chris Hemsworth został obsadzony w roli Thora, brani pod uwagę byli: Brad Pitt, Channing Tatum, zapaśnik WWE Triple H, Daniel Craig, Charlie Hunnam, Tom Hiddleston, Alexander Skarsgard, młodszy brat Chrisa, Liam Hemsworth i Joel Kinnaman. Hiddleston później został przydzielony do roli Lokiego.
  • W mitologii nordyckiej Thor i Sif są małżeństwem.

Inne Wiki

Losowa wiki