Fandom

Thor Wiki

Walhalla

287stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
Walhalla
B8d42e0f3b74bbe3cb8acc74f79fa53e.jpg
Galeria Galeria

Wojownicy i herosi, którzy zginęli w bitwie trafiali, jak sądzono, do wspaniałego pałacu Odyna - Walhalli  (Pałac poległych), gdzie stawali się częścią Einherjar, przybocznej armii boga. Mieszkali tam wspaniale, ucztując i zabawiając się aż po koniec świata, kiedy mieli być wezwani, aby walczyć u boku Odyna w ostatniej, wielkiej bitwie.

Opis

Wygląd

Walhalla pełniła funkcje sali balowej w pałacu Odyna Gladshiem. Ta ogromna budowla posiadała aż 540 wrót. Krokwie wykonano z drzewców włóczni, dachówki zaś z tarcz. W głównym miejscu stał Hlidskalf, tron Odyna. Każdego dnia członkowie Einherjar wkładali na siebie zbroję i staczali ze sobą pojedynki dla rozrywki. Pod koniec walki wszyscy, którzy padli, cudownie powstawali, a wieczorem zasiadali wspólnie, aby jeść, pić i hulać.

Uczty

Wojownicy żywili się mięsem dzika zwanego Saehrimnir, którego każdego dnia kucharz Andhrimnir gotował w kotle Eldhrimnir. Mięsa Saehrimnira zawsze wystarczało, aby wykarmić Einherjar, bez względu na liczbę mężczyzn. Każdego poranka znowu się odradzało, gotowe, aby przyrządzić je na następny dzień. napojem Einherjaru był niewyczerpalny miód, który dawała koza i imieniu Heidrun. Każdego dnia napełniała ona tak wielką kadź, że wszyscy mogli napić się do syta. W tym czasie władca bogów zasiadał na swym tronie i słuchał wieści ze świata przynoszonych przez jego kruki oraz oddawał nietknięte dania swoim wilkom.

Ciekawostki

  • W serialu Walhalla to ogromne królestwo rządzone przez Helę, do którego trafiają wszyscy zmarli wojownicy. Tam wszyscy stają się szkieletami i walczą między sobą ku uciesze władczyni.

Inne Wiki

Losowa wiki